Avatar billede bjayokei Nybegynder
10. oktober 2002 - 23:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Pc fryser, skal bruge nogle filer.!

Hej, jeg sidder med en kammerats maskine der fryser når den starter op i windows..! (sort skærm, blinkende curser i venstre hjørne) Der både installeret win 2000 og XP... Måske også 98? (man kan ihvertfald vælge 3 versioner i opstarten: Win XP, Win 2000 og Win)

Ingen af delene virker, men jeg kan godt starte win 2000 op i fejlsikret tilstand!
Problemet er at han skal gemme nogle billedfiler (før jeg kan formatere den, som jeg havde tænkt mig!)

Men jeg kan ikke få forbindelse via et krydskabel til min egen pc, selvom vi er i samme arbejsgruppe. Den vil slet ikke finde den!!!

Han er gået med til at køre med 98, da det kun er en Compaq(skod) 500 Mhz, Men han skal gemme de filer som jeg bare ikke kan få overført til min pc...! Grrr

Jeg håber jeg kan få lidt hjælp - før jeg bliver sindsyg (efter at have brugt hele min onsdag aften på det skod)

Problemmet er muligvis opstået efter han har set egenskaberne fra en ukendt e-mail.. Men det burde ikke give probl. eftersom han ikke har aktiveret den??

Jeg ser frem til evt løsninger - på forhånd tak!

-bjay
Avatar billede peet-49 Novice
11. oktober 2002 - 00:06 #1
Du kan tage hans HD, jumpe den som slave, og hænge den på din maskine, så kan du gøre det hele på din maskine.
Avatar billede bjayokei Nybegynder
11. oktober 2002 - 00:07 #2
Det var faktisk en rigtig god ide..! Men hvad hvis der er virus på lortet?
Avatar billede bjayokei Nybegynder
11. oktober 2002 - 00:09 #3
Men det irretere mig stadig at jeg ikke kan få det til at virke...! Det skal sQ virke som jeg vil!!! PIS, jeg tror jeg smutter iseng - Men jeg prøver dit forslag imorgen .. TAK
Avatar billede peet-49 Novice
11. oktober 2002 - 10:45 #4
Hvis du har et antivirusprogram, kan du scanne HDèn først. Du kan scanne HDèn før du begynder, at overføre filer.
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
11. oktober 2002 - 16:39 #5
hvis hans filer ligger under 2000 systemet kan jeg ikke anbefale at jumpe den om og hægte den på din maskine. for så er alle filer på hdén beskyttede for hvor er ellers sikkerheden ved 2000 !!!!!
måske du skulle prøve med en bootdisk og så fiske dem ud via en dos prompt. Men det kan kun lade sig gøre hvis du kører fat system
Avatar billede bjayokei Nybegynder
12. oktober 2002 - 14:50 #6
Jeps, nu har jeg fået overført filerne - efter jeg virus scannede HD'en (fyldt med vira!). Formateret den og installeret Win98. BUM BUM
Men nu har jeg et nyt probl. jeg kan ikke finde driverne til netkortet..! Jeg har kontaktet Compaq og prøvet med den driver de anbefaler, men lortet virker ikke..! http://www.compaq.com/support/files/deskpro/us/download/479.html

Det er en Compaq Deskpro EN Series K500/10 EA5

Skidt skidt, den finder netkortet under opstart og spørger efter drivere, så det er da ikke defekt.!?
Det er lidt noget ged.! Håber der en der kan hjælpe med den driver!?

-bjay
Avatar billede peet-49 Novice
12. oktober 2002 - 19:12 #7
Har du prøvet en update hos microsoft, de har måske driver til netkortet.
Avatar billede peet-49 Novice
27. oktober 2002 - 21:57 #8
Takker.