Avatar billede disk Nybegynder
10. oktober 2002 - 21:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Links til grossister eller hvad det nu hedder=)

Jeg skal til sammen med et par kammarater at starte en virksomhed.
Vi vil sælge hardware og samle computere, men hvor køber forhandlere deres hardware?
Har hørt om "grossister"?
Er det der?
I så fald vil jeg gerne ha nogle links.
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
11. oktober 2002 - 00:47 #1
Og i har selvfølgelig styr på Told&Skat, regnskab, moms, forsikring, produktansvar og CE mærkning!

Ellers er det på tide at begynde at læse!

Andy
Avatar billede eidos123 Nybegynder
11. oktober 2002 - 11:20 #2
har du hørt om asus, dell,intel,amd og ander hardwarefirmaer
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
11. oktober 2002 - 15:38 #3
RAM og tilbehør til bærbare:
http://www.tech-trade.dk

Diverse hardware:
http://www.gandalfdata.dk

Epox, diverse hardware:
http://www.morgen.dk/distribution.htm
Avatar billede disk Nybegynder
12. oktober 2002 - 00:35 #4
=>eidos1234
Nej det har jeg jo nok ikke eftersom det netop er dem der sælger til forhandlere jeg søger.
Men vil da gerne ha yderligere info om det:)
=>aaa_2500
Der er jo ingen af dem der ligner noget?
Ihvertfald ikke som har amd cpuer GeForce kort seltek, ecs osv.?
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
12. oktober 2002 - 13:30 #5
>disk< Duskrev ikke noget om hvad grossisterne skulle forhandle, og så får du selvfølgelig ikke det svar du allerhelst vil have.

>Der er jo ingen af dem der ligner noget?
>Ihvertfald ikke som har amd cpuer GeForce kort seltek, ecs osv.?

Tech-Trade, Gandalf og Morgen er GODE leverandører. Det er ofte vigtigere end prisen, men det lærer du hurtigt når du bliver taget i røven af en leverandør, og dine 5% ikke dækker merprisen ved at købe varen et andet sted og den tid du skal bruge på kunden.

God fornøjelse!

AMD, diverse:
http://www.bridema.com

Soltek, diverse
http://www.pro-components.dk
Avatar billede disk Nybegynder
12. oktober 2002 - 18:47 #6
Okay:o)
Tak for svaret:o)
Avatar billede disk Nybegynder
12. oktober 2002 - 18:50 #7
>Tech-Trade, Gandalf og Morgen er GODE leverandører. Det er ofte vigtigere >end prisen, men det lærer du hurtigt når du bliver taget i røven af en >leverandør, og dine 5% ikke dækker merprisen ved at købe varen et andet >sted og den tid du skal bruge på kunden.
Hvad tager de mig i røven med?
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
13. oktober 2002 - 16:45 #8
Hvis du skal kunne skabe et overskud i din virksomhed, i en branche hvor udviklingen går så hurtigt, er det vigtigt at du har en hurtig omsætnings hastighed, kan levere inden for kort tid, har stabile leverandører osv.

Hvis en leverandør ikke holder hvad han lover, har leverings problemer, oplever pristigninger som han prøver at tørre af på dig osv, så skal du bruge MEGET mere tid på at lave det samme arbejde. Du skal finde andre leverandører, udskyde leveringer til kunder og samtidig kolde styr på CE certificering... Det koster dig penge, og som mindre erhvervsdrivende kan det ikke betale sig at sagsøge leverandøren... Samtidig kan du ikke bare springe over hvor gærdet er lavest, fordi det kan føre til uoverskuelige konsekvenser for dit firma.