Avatar billede asselberghs Nybegynder
10. oktober 2002 - 20:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

omvendt compileing

hej eksperter!
jeg har et spørgsmal findes der et program der kan conventere EXE filer til C++ source code.
hvis der gør hvor kan man hente det.
på forhånd tak!
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
10. oktober 2002 - 20:53 #1
Jeg tror nok det hedder deccompileing...

Det du skal bruge er vel en C++ decompiler så.

Ved bare ikke hvor du kan få det...
Avatar billede razersedge Nybegynder
10. oktober 2002 - 20:58 #2
Jeg mener jeg har set dette spørgsmål en del steder efterhånden, det hedder en decompiler, og hva jeg har læst mig frem til i de spørgsmål jeg har læst er disse kun en myte, dvs, de "findes" ikke, de vil ihvert fald være ret svære at få fat på siden de kun betragtes som en myte.

Håber det var forklaring nok.
Avatar billede yousif Nybegynder
10. oktober 2002 - 20:59 #3
Prøv at kigge her: http://www.decompiler.com/
Avatar billede soreno Praktikant
10. oktober 2002 - 21:02 #5
du kan decompile en exe fil, men outputtet bliver asm. det er ikke muligt at konvertere asm til c++ kode.
du kan finde et program som kan decompile her:
http://www.google.com/search?q=w32dsm87&sourceid=mozilla-search&start=0&start=0

(jeg tror dog ikke rigtig du får noget udaf det - hvad skal du egentlig bruge det til ?)
Avatar billede soreno Praktikant
10. oktober 2002 - 21:04 #6
der er forskel på at reverse engineer og decompile:

- reverse engineering bruges hvis man har kodet noget (og har sourcekoden!) og ønsker det dokumenteret bagefter (altså den omvendte verden)
- decompile bruge for at fremskaffe sourcekoden (i asm)
Avatar billede asselberghs Nybegynder
24. oktober 2002 - 20:02 #7
c++
Avatar billede asselberghs Nybegynder
24. oktober 2002 - 20:03 #8
c++
Avatar billede fcs Novice
24. oktober 2002 - 20:43 #9
Asselberghs>> Hvorfor tager du pointene selv når du har fået tilsyneladende ganske udemærket hjælp? Kommenter venligst.

Med venlig hilsen

FCS/CoAdmin
Avatar billede fcs Novice
27. oktober 2002 - 19:48 #10
Da der ikke har været nogen reaktion fra brugeren, deaktiveres vedkommende.

FCS/CoAdmin