Avatar billede goulduck Nybegynder
19. juli 1999 - 20:32 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Leder efter et program...

Jeg har et problem med at Windows ikke vil slukke for min harddisk efter XX minutter.
Så kom jeg i tanke om at jeg en gang havde et program som kunne se om der var et program som skrev til harddisk, og hvor det skrev til.
Er der nogen som kender et lign. program, og evt. hvor jeg kan downloade det fra...?
Avatar billede draw Nybegynder
19. juli 1999 - 22:45 #1
har du tjekket din bios under powermanegement
Avatar billede goulduck Nybegynder
19. juli 1999 - 23:13 #2
Jeg har lige været der inde, og den stod til disable. Jeg troede at Windows godt kunne lukke ned for harddisken, uden at man behøvede at lave om i BIOS...
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 1999 - 23:14 #3
http://www.tucows.de/window95.html
http://www.winfiles.com  er nogle glimrende adresser, at finde sådanne programmer. Det ville dog være rat, at hvide hvilket system du køre og hvilken maskine det drejer sig om.
Avatar billede annnrz Nybegynder
19. juli 1999 - 23:55 #4
ved du om dit bundkort overhovedet kan slukke for den?

som nævnt, tjek bios'en!...

gå ind i windoze og tjek på kkontrolpanelet efter power management eller strømstyring!....

har selv haft bøvl med power management...
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. juli 1999 - 00:14 #5
annnrz>>

1. Mit bundkort er et Asus P2B-F, som jeg skulle mene kan lukke ned for harddiskene, da det er nogenlunde nyt.

2. BIOS: Been there, Done that

3. Har været inde i power management

Det jeg efterlydte var et program som kunne det jeg tidligere beskrev....
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 1999 - 00:53 #6
Hej goulduck, Køre du win 95 98 2000 eller NT? Jeg er i gang med, at lede efter et program til dig.
Avatar billede goulduck Nybegynder
23. juli 1999 - 09:36 #8
Jeg bruger Windows 98.

Det jeg leder efter er ikke "Startup og Shutdown managers" programmer. Jeg kan sagtens lukke mit windows.

Programmet skal kunne se hvad der bliver skrevet / læst på min harddisk.

Jeg skal bare starte programmet, og så lave den en liste med alle de ting som der bliver skrevet og læst til harddisken. Den skal selvfølgelig ikke holde styr på HVAD der bliver læst/skrevet, men kun OM der bliver læst/skrevet og hvor henne det bliver gjort.
Avatar billede goulduck Nybegynder
23. juli 1999 - 09:37 #9
Og jeg kan ikke bare bruge en URL til en liste med 2000 programmer...

Jeg hæver antallet af point til 60 nu.
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 1999 - 15:03 #10
Et progam som  også holder øje med Harddisken altså! Og samtidig med kunne stoppe din harddisk.
Avatar billede goulduck Nybegynder
23. juli 1999 - 16:31 #11
Nu har jeg fundet det skyldige program... Tror jeg.
Det er min distributed.net client, som skriver "blokke" til harddisken.
Jeg brugte Programmet Buster 95, som ikke virker som det program jeg ledte efter, men virker på den måde at den scanner efter ændrede filer.
Jeg fandt det inde på download.com

Den første som svare, får hele 23 Point. (Ikke 60, da jeg jo ikke fik det svar som jeg ville ha')

Selvfølgeli, hvis der er én af jer som skulle finde det program som jeg selv ville have fra starten af, så vil jeg da gerne donere 30 point til vedkommende.

God weekend
Avatar billede goulduck Nybegynder
23. juli 1999 - 16:35 #12
kharder:

Nej, programmet skal KUN holde øje med harddisken.
Windows skulle selv stoppe harddisken. Men det gør Windows ikke så længe at der er programmer som skriver til harddisken.
Så med programmet jeg leder efter, skulle jeg kunne finde det program som blev ved med at skrive til harddisken, få stoppet det skyldige program, og på den måde få Windows til at lukke harddisken ned.
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 1999 - 17:22 #13
Ok Jeg leder og vender tilbage senere
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 1999 - 00:46 #14
Hej Goulduck, hvad med PS95 fra
http://www.download.com/pc/software/0,332,0-58200-s,1000.html?st.dl.subcat94.list.tdtl
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. juli 1999 - 00:26 #15
Hehe... du giver ikke op let?

Jeg har jo sagt at jeg har fundet problemet med at Windows ikke lukkede harddisken.

PS95 gør heller ikke som det jeg savner. Med PS95 kan man kun se hvilke programmer som køre.
Det jeg saver er et program som kan se hvad der sker på harddisken.
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 1999 - 00:52 #16
Ok, det er vel ikke noget inden for Norton familien Utilities, du har brugt før. Der er enkelte programmer, som kan bruges for sig selv.
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 1999 - 01:14 #17
BOB BOB Lige et øjeblik. Jeg har slev haft et sådan program for nogen tid siden. Jeg kan ikke huske hvad det hed. Man kalder det noget bestemt, når man stopper et program. Dette indgik i navnet. Jeg søger videre i mine mange megabyte af programmer.