Avatar billede decade Nybegynder
10. oktober 2002 - 19:31 Der er 4 kommentarer

Router Probz

Hej!! Vi har en Erricsson Router til vores TDC ADSL!!
Nu er d at j gerne vil kunne sende fx FILER du til andre folk på nette, fx mine venner!! De kan sende til mig over fx Messenger, men j kan ik sende t dem!! HVad skal jeg gøre for at kunne komme til at sende UD af huset og ik ku over lan som jeg kan nu her?!?!
Avatar billede hartless Nybegynder
13. oktober 2002 - 21:48 #1
Routeren har et Web interface, hvor du skal ind og åbne/forwarde dine porte.
Da jeg ikke ved hvad router det er ud over ericsson..

Du kan finde el liste over programmerne her og hvilke porte de bruger :)

http://www.practicallynetworked.com/sharing/app_port_list.htm
Avatar billede danysm Nybegynder
21. oktober 2002 - 12:10 #2
Det er ikke kun messenger du får problemer med. Den router du skriver om bremser trafikken til din computer, som "hartless" også sagde skal du ind og fortælle hvilke porte der skal åbnes - En anden vigtig ting er også at du skal være sikker på at din firewall giver disse programmer fri adgang til nettet.

På denne side kan du finde svar på andre eventuelle spørgsmål ang. din int. forbindelse: http://www.adsl-faq.dk/

/DannySM aka: DaStMo
Avatar billede spaff Nybegynder
26. oktober 2002 - 11:35 #3
Generelt, så ligger problemet i at modtage filer, ikke afsende. Hvis der er en firewall så vil den i 99% af tilfældene tillade al trafik indefra og ud, men ikke udefra og ind. Så hvis du ikke kan sende til folk, så er det med stor sandsynlighed fordi deres udstyr begrænser. Send via email eller FTP :)
Avatar billede spaff Nybegynder
26. oktober 2002 - 11:35 #4
Selvom email nok er lettest hvis man ikke lige kører en FTP :)