Avatar billede green1 Nybegynder
10. oktober 2002 - 18:32 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Forskel på 1024 og 512 RAM ?

Hej jeg har flg. dunk :

Soltek SL-75DRV5
MSI geforce 4 TI 4600
2 x 256 Samsung PC 2700 DDRRAM
80 GB seagate barracuda HDD
AMD XP 2000 processor

Jeg kører med WIN XP Dansk

Mit spr. er flg. Hvis jeg nukøber 512 DDRRAM mere vil jeg så få mere ydelse og flere fps ud af min PC i spil ???
...og flere points i grafiktest som feks. 3Dmark 2001 ???

Kender du nogle konkrete tilfælde hvor hvor man gør eller ikke gør ??

Mvh
GREEN

PS. tænkte på de her !
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494827911
Avatar billede here Nybegynder
10. oktober 2002 - 18:41 #1
Svaret er nej, medmindre dette spil du benytter bruger mere end de 512MB du har.
Avatar billede green1 Nybegynder
10. oktober 2002 - 18:48 #2
Hvordan ved man det ?
Har du noget grundlag for dit svar ? hvis jeg må spørge ??
Avatar billede green1 Nybegynder
10. oktober 2002 - 18:52 #3
....ikke fordi jeg vil være fræk !
:o)
Avatar billede chruker Nybegynder
10. oktober 2002 - 19:08 #4
Start 'Jobliste' / 'Task Manager' programmet og lad det køre, mens du spiller dit spil, eller kører 3Dmark. Efter at du har spillet et stykke tid, åbner du igen 'Jobliste' programmet og checker 'Memory Usage History' grafen på fanebladet 'Performance'. Du kan nogenlunde gætte dig til hvor 512 MB grænsen er, hvis grafen går over grænsen kan det være at mere hukommelse vil hjælpe.

Personligt har jeg dog min tvivl, men man kan altid bruge mere hukommelse, f.eks. til at arbejde med 3D programmer osv..
Avatar billede here Nybegynder
10. oktober 2002 - 19:17 #5
Siden du bruger XP, er der jo også den mulighed at du sætter performance logging til via den tilhørende mmc kommando, derinde kan du logge alt mellem himel og jord i performance :-)
Avatar billede green1 Nybegynder
10. oktober 2002 - 19:26 #6
mmc kommando ?
Så 512 MB ram er altså rigeligt til alle spil på nuværende tidspunkt ??
Avatar billede here Nybegynder
10. oktober 2002 - 19:29 #7
Efter min og sikkert andres også, så bestemt ja.
MMC = ManageMentConsole som kan bruges til ret mange ting, men det er en større udredning hvis man skal forklare det her :-).
Avatar billede green1 Nybegynder
10. oktober 2002 - 19:39 #8
Ok, tak for hjælpen !

Mvh
GREEN