Avatar billede asmodeus Nybegynder
10. oktober 2002 - 17:59 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Ændring af S-VHS signal til Composite?

Hejsa

Jeg har et Palit Daytona ti4200 128 MB tv-out (uden DVI) kort, som jeg gerne vil have til at sende et kombineret signal ud af tv-out stikket! Jeg har prøvet at installere tvtool 5.5.3 som jeg kunne huske havde en funktion hvor man kunne ændre på signalet, men tvtool kunne ikke identificere min tv chip, sååå...?

Så hvis der er nogen der kender et program eller en måde jeg kan ændre signalet, så er der lækre varme point til den heldige vinder :-)

mvh/
Asmodeus
Avatar billede fun22 Nybegynder
10. oktober 2002 - 18:05 #1
Er der ikke nogle indstillinger for det inde i skærmindstillinger????
Avatar billede asmodeus Nybegynder
10. oktober 2002 - 18:08 #2
Jeg har kigget overalt - og har endda prøvet med en noget ældre driver, idet jeg troede at funktionen var fjernet i min nye driver. Men det hjalp lige meget :-(
Avatar billede jacob172100 Praktikant
10. oktober 2002 - 18:13 #3
Avatar billede asmodeus Nybegynder
10. oktober 2002 - 18:14 #4
NB! Min tv-chip hedder "Philips 7104"
Avatar billede asmodeus Nybegynder
10. oktober 2002 - 18:16 #5
jacob172100>> det er sgu lidt underligt - for jeg bruger rent faktisk lige præcis, sådan det scart stik!!!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. oktober 2002 - 18:16 #6
du kan også købe sådanne et stik
http://krogh-hansen.dk/eksperten/s-vhs.JPG
http://krogh-hansen.dk/eksperten/rca-composite.JPG
http://krogh-hansen.dk/eksperten/side.JPG

som omformer S-VHS til Composite..

dette stik hedder S-VHS/RCA stik og koster ca 75kr hos din lokale Radio/TV forhandler
Avatar billede jacob172100 Praktikant
10. oktober 2002 - 18:37 #7
Så er det nok ikke en converter. Dem man får i butikkerne kan ikke convertere fra s-vhs til composit.
Avatar billede jacob172100 Praktikant
10. oktober 2002 - 18:37 #8
Men de er fuldstændige magen til.
Avatar billede asmodeus Nybegynder
12. oktober 2002 - 17:01 #9
Jeg har ikke fundet nogen løsning og lukker spg - giver dog stadig lidt point for god vilje :-)

mvh/
Asmodeus
Avatar billede lexxprime Nybegynder
17. november 2002 - 15:04 #10
Kik på tvtools hjemmeside man skal have forbundet et par ben i s-vhsstikket med en kondensator ellers bliver de to signaler ikke ført rigtig sammen.
Og tvtool skal også bruges, jeg fixede det for en kammerat der ikke kunne få sit palit g3ti tv-out til at virke. ;-) Håber det hjælper...
MVH Lexxprime
Avatar billede kingster Nybegynder
05. august 2003 - 13:54 #11
der skal både en spole og kondensator til