Avatar billede psy8 Nybegynder
10. oktober 2002 - 17:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Normal Mhz hastighed

Hey

jeg har lige købt et MSI KT3 Ultra2 motherboard, og en AMD xp 2100 processor. Når jeg booter op "siger" den at den kun kører som en 1500+ (1,3 Ghz), det kan man ændre inde i Bios'en ved jeg, men ved ikke helt hvad jeg skal skrue op og ned for.
Jeg skal bare have den til at køre som en 2100+ (1,73 Ghz) altså egentlig ikke overclocke den, den skal bare køre stabilt.
Hvordan gør jeg?
Avatar billede rs2000 Nybegynder
10. oktober 2002 - 17:46 #1
Inde i bios er der noget med en CPU FSB der står på 100mhz.
Den skal op på 133mhz.
Så skulle det køre.
Avatar billede md_craig Nybegynder
10. oktober 2002 - 18:00 #2
eller CPU Frequensy
Avatar billede psy8 Nybegynder
10. oktober 2002 - 18:05 #3
ja okay, men den gider slet ikke boote op fra den hastighed :(  . kan jeg have installeret den forkert?
Avatar billede md_craig Nybegynder
10. oktober 2002 - 18:09 #4
Uha... det er der rigtig mange der har problemer med med den processoer du har købt dig der... det må være en SKOD processor, lige præsis XP 2100'eren... for jeg kan ikke tro at det er alle dem jeg har hørt om der laver en fejl...
Avatar billede psy8 Nybegynder
10. oktober 2002 - 18:25 #5
øv....hvor skod!
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
10. oktober 2002 - 22:35 #6
Der er vel ingen grund til at tage modet fra manden???
Avatar billede jan_man Nybegynder
10. oktober 2002 - 23:19 #7
På mit bundkort (Soltek) er der en jumper, der indikerer om FSB'en skal køre 100 eller 133 mhz. Jeg havde selv problemer med hastigheden på FSB'en da jeg lige havde anskaffet bundkortet. Men så var der et lyst hoved, der kom med et foreslag om at flytte denne jumper....og minsandten, det hjalp.

Så var det jeg tænkte om du måske også en sådan jumper på dit MSI-bundkort. Prøv evt. at kigge på manualen til dit bundkort. Jeg vil være ærlig og sige, at jeg ikke kender til dit bundkort, men det var bare lige noget der slog mig.
Avatar billede md_craig Nybegynder
11. oktober 2002 - 14:11 #8
psy8 >>> ""øv....hvor skod!""

Slap af lidt endnu... det er jo kun en "muglighed", det er jo ikke 100% sikkert at der er noget galt med din processoer... du skal endelig arbejde videre i det...
Avatar billede psy8 Nybegynder
11. oktober 2002 - 17:24 #9
Har købt en vulcano 9 køler, nu virker loretet perfekt! :D