Avatar billede power Nybegynder
27. september 2000 - 02:14 Der er 9 kommentarer

HJÆLP SØGES....HURTIGT... :0) Ms. Powerpoint

Jeg har lavet en side i powerpoint som har en kæde til et \"word.doc\" ?

Kæden opdatere automatisk når jeg stå inde i powerpoint ... Men er det ikke muligt at når dias showet kører at ligge noget <kode> eller <script> ind på en af siderne så den automatisk opdaterer hvert 10 sec. - eller når den når en bestemt side under dias showet.. ? - Eller når jeg Ændre eller gemmer Word.doc :0)

Dias showet er sat op på en Pc`er for sig selv... På denne Pc`er ligger Word.doc også, men det hele er sat op på netværk.. så word.doc - åbnes via gendvej fra andre Pc`ere... på den måde kan dias køre hele tiden... men jeg mangler bare at den opdatere automatisk ?? på en eller anden måde ;0) - Håber der er nogen der kan hjælpe.

<mvh> *Hansen
Avatar billede logout Nybegynder
27. september 2000 - 09:34 #1
Hej,

Hvis du indsætter 1 word doc (som link) og derbæst går ind under
>edit >links kan du sætte update til manuel eller aut.

Ved aut indstilling får du opdateret dias ved genåbning OG ved ændring af word.doc

håber det virker

/logout
Avatar billede logout Nybegynder
27. september 2000 - 09:39 #2
...du kan evt. også prøve med en macro der opdaterer manuelt
Avatar billede power Nybegynder
27. september 2000 - 10:22 #3
Hej Logout - Indstillingerne i Powerpoint er Aut. - men Problemet opstå i at den skal opdatere imens at diaset kører..

Vedr. marco ? - Ved ikke hvordan det virker/laves ?

<mvh> *Hansen
Avatar billede logout Nybegynder
27. september 2000 - 10:57 #4
Yep det er jeg klar over ... hmm jeg troede egentligt at PP ville opdatere imens det kørte.
Vedr. Macro så kan man nemt lave een, der manuelt opdaterer, men lige hvordan den indsættes i presentationen kan jeg ikke lure.

Prøv ellers dette:

(slideshow => view on two screens)

View a slide show on one computer while you control it from another

If you want to control a presentation from one computer while you show it on another ¾ for example, from a laptop computer to a computer with a large-screen monitor ¾ you can connect the two with a null-modem cable. You\'ll also need PowerPoint 97 installed on both computers and one COM port available on each machine.

1    Open the presentation you want to run.
2    On the Slide Show menu, click View on Two Screens, and then follow the instructions.

Note  During the presentation, you can right-click, and then use the same Stage Manager tools you use when you give a presentation conference. For example ¾ you can view your notes and meeting meetings on the controlling computer without displaying them on the other computer.
Avatar billede power Nybegynder
27. september 2000 - 13:00 #5
Ok two Screnns - en mulighed :0) - Afprøver ?

Men det ville være KANON hvis du kunne sende/fortælle Hvordan man laver en macro - der opdatere pr. Automatik.

<mvh> *Hansen
hansen@mail.dk
Avatar billede logout Nybegynder
27. september 2000 - 18:29 #6
Hmm .. jeg havde forestillet mig flg. men det funger altså ikke :o(

1) vælg det indsatte doc og vælg manuel opdatering
2) start med at indspille en ny macro
3) tryk ctrl+a og dernæst edit => links => update now
4) stop indspilningen

denne macro skulle i princippet opdatere dokumentet, men det gør den altså ikke

Måske du selv kan arbejde videre med det ... Good luck
Avatar billede power Nybegynder
27. september 2000 - 18:50 #7
Hvordan opretter du en macro i Power-2000 ?
Avatar billede power Nybegynder
27. september 2000 - 18:52 #8
Jeg har prøvet at lave en ud fra din beskrivelse ?
men jeg kan ikke få edt til at virke ?? :0( - der sker ikke noget når jeg prøver at afspille det ?

Avatar billede power Nybegynder
13. januar 2001 - 10:06 #9
<<<  LOGOUT    >>>

Jeg skylder dig nogle point for hjælpen ?

Selv om det jo ikke lykkes Helt :0(

Men du kæmpede for at hjælpe mig :0)

Mvh Henrik Hansen </power>