Avatar billede cute_dude Nybegynder
10. oktober 2002 - 12:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilken slags fil?

Programmet Account4u laver nogle databaserfiler som den kalder db (f.eks kartotek.db). Findes der en måde at åbne disse filer? Access kan ikke åbne dem.
Avatar billede juks Novice
10. oktober 2002 - 12:35 #1
prøv at sende en af db til help@mail.dk
Avatar billede amerikaner Nybegynder
10. oktober 2002 - 12:52 #2
Paradox bruger db descript. Du kan importer ind i Access, bar brug Filer: Hent extern data: Import, ændre fil type til Paradox og brug 'Wizard' rest af vejen
Avatar billede cute_dude Nybegynder
10. oktober 2002 - 12:52 #3
Beklager - det er forretningsfiler som ikke kan vidregives.
Avatar billede cute_dude Nybegynder
10. oktober 2002 - 12:55 #4
jeg vender lige tilbage til dig amerikaner - tror du er på rette spor :)
Avatar billede cute_dude Nybegynder
10. oktober 2002 - 13:20 #5
Ja nu kan filerne da i det mindste åbnes..... men det står godt nok hulter til bulter.

Henter en paradoxdatabase flere tabeller ind under visning for hvis ikke så er det en antallet af tupler (henad) vildt overdrevet (ca 50....).
Avatar billede cute_dude Nybegynder
10. oktober 2002 - 13:20 #6
....så er antallet af.....
Avatar billede amerikaner Nybegynder
10. oktober 2002 - 13:35 #7
Paradox database har mange tabler så ser det dårligt ud...Du kan prøve
Filer: Hent extern data: Sammenkædtabeller og en gang til vælg paradox.  Så kan du prove at link til database via Access' ODBC drivers.
Avatar billede cute_dude Nybegynder
10. oktober 2002 - 14:31 #8
Jeg tror løsningen bliver at copy/paste de nødvendige rækker over i en almindelig mdb-database og dernæste lave en lille program som kan fjerne redundante data. Tak fordi i gad svare :).