Avatar billede ado.dk Nybegynder
10. oktober 2002 - 12:03 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

IP adresse - LAN ?

Hvordan finder jeg min "globale" IP adresse ?
Jeg har fundet en IP adresse, men det er vist den til det lokale netværk...

(Jeg ar ADSL via. Opasia og jeg har ikke en fast IP)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. oktober 2002 - 12:05 #1
Avatar billede ado.dk Nybegynder
10. oktober 2002 - 12:08 #2
Jeg er ved at sætte en server op via. BulletProof  - Der finder den min IP til det lokale netværk i stedet for den der kommer frem når jeg går ind på www.ipadresse.dk
Hvordan ændrer jeg det ?
(DNS2go finder korrekt min "lobale" IP adresse... )
Avatar billede ado.dk Nybegynder
10. oktober 2002 - 12:18 #3
Har Gateway noget at sige ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. oktober 2002 - 12:22 #4
det er pga du skal have forwardet port 21 fra din globale Ip til din interne IP..

men siden du siger at du ikke har fast IP, sidder du så bag et modem eller router?
Avatar billede ado.dk Nybegynder
10. oktober 2002 - 12:23 #5
Router
Avatar billede ado.dk Nybegynder
10. oktober 2002 - 12:23 #6
Hvordan forwarder jeg port 21 fra global IP til den interne IP ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. oktober 2002 - 12:25 #7
det kommer an på hvilken router du har?

hvis du tager din gateway IP og skriver den i IE's adresse bar
http://xxx.xxx.xxx.xxx

xxx = Gateway IP

få du så et website frem eller bare intet?
Avatar billede ado.dk Nybegynder
10. oktober 2002 - 12:30 #8
Jeg har en Linksys router (købt via Opasia)
Når jeg taster gateway IP'en ind kommer jeg til router setup'en.
Avatar billede rj7971 Nybegynder
10. oktober 2002 - 12:31 #9
Hmm..... Hvis du har NetEXpress fra TDC, som kan du se din globale IP på adresse http://192.168.1.1, Hvilket er din gateway! (Virker hvis du har SpeedStream router)

Men du kan på www.opasia.dk bestille en gratis fast-ip til dit abonnoment!

I routerens opsætning kan du sættes NAPT fra den globale ip til den lokale ip adresse. Men hvis du kun har en maskine på routeren, så kan du sætte routeren til åben, sådan at den åbner for alle porte til den lokale maskine. Håber Det hjælper!
Avatar billede ado.dk Nybegynder
10. oktober 2002 - 12:42 #10
Hvor under opsætningen kan jeg sætte NAPT fra den globale ip til den lokale ip adresse ?
Avatar billede rj7971 Nybegynder
10. oktober 2002 - 12:44 #11
Avanceret Opsætning.... JEg er desværre ikke hjemme lige nu, så kan jeg kan ikke sige det mere præcist! Sorry.... Håber det hjælper
Avatar billede ado.dk Nybegynder
10. oktober 2002 - 16:51 #12
Jeg synes ike lige at jeg kan få øje på det...
Avatar billede ado.dk Nybegynder
10. oktober 2002 - 20:23 #13
Hvordan sætter jeg BulletProof FTP til at bruge min globale IP i stedet for den lokale IP ?
Avatar billede rj7971 Nybegynder
11. oktober 2002 - 09:31 #14
BulletProof FTP skal bruge den interne ip, dette er helt ok! Men Router sørger for at sende al trafik fra den globale ip ind til den lokale ip. Så det behøver du ikke tænke på.
Avatar billede rj7971 Nybegynder
21. oktober 2002 - 12:16 #15
Hello Ado.dk
Avatar billede ado.dk Nybegynder
23. december 2002 - 19:26 #16
Lukket