Avatar billede qrt_1 Nybegynder
26. september 2000 - 23:01 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Stationær + bærbar + hub….ingenting

Jeg har et ”accton EN1207d series pci Fast Ethernat Adapter” i min stationære pc og et PCMCIA Fast Ethernet Card i min bærbar og jeg prøver at sætte dem sammen med et 8 ports dual speed hub fra vagas technogy. Bække har win98.
Jeg har ”klientprogram til Microsoft-netværk”à hurtig logon
Netkortetà bindinger àipx/spx-kompatibel protokol og tcp/ip
Ipx-spx- kompatibelà Rammetype Ethernet 802.3
Tcp/ipà ip adresse (com1 194.182.15.110) (com2194.182.15.111) undernetmaske 255.255.255.0
Fil- og udskriftsdeling til Microsoft-netværk àHvad skal ”LM Announce” stå på j/n?

Jeg har prøvet at pinge uden resultat. Jeg har også haft lånt et crosover kabel og så kunne de godt snakke sammen, men hvorfor ikke med hubbet???
Avatar billede blood Nybegynder
26. september 2000 - 23:04 #1
måske er der en fejl i hubben prøv at låne en anden af en ven og se om det så virker
hvis der gør så få byttet den hub du har!!!!!!
Avatar billede qrt_1 Nybegynder
26. september 2000 - 23:08 #2
der er lys i hubbet når jet tilslutter netkablerne
Avatar billede devia Nybegynder
26. september 2000 - 23:10 #3
Som regel er port 1 på hubben en kombineret port, med en tilhørende knap der bestemmer om kablet i port 1 er krydset eller ej.  Har du prøvet om den virker med to andre porte end port 1 ?
Avatar billede blood Nybegynder
26. september 2000 - 23:11 #4
når der er lys i hubben betyder det at der er forbinnelse mellem hubben og computeren

så der for kan der godt værer en fejl inde i hubben
Avatar billede devia Nybegynder
26. september 2000 - 23:12 #5
- og husk lige at link speed og duplex settings for netkortet skal stå til Auto detect.
Avatar billede qrt_1 Nybegynder
26. september 2000 - 23:12 #6
på mit hub er der en 9. port som virker son skal bruges til krydset
Avatar billede qrt_1 Nybegynder
26. september 2000 - 23:16 #7
blood--> ja ok det er så rigtigt nok

devia--> det hedder auto sense men det er vel det samme
Avatar billede goulduck Nybegynder
26. september 2000 - 23:53 #8
som blood skriver, test med en anden hub ...
Avatar billede gozar Nybegynder
27. september 2000 - 00:02 #9
Nu her du vel delt et drev / mappe på computeren! Elers kan de ikke se hindanden!

Prøv at pinge hinandens ip nummere.

For at chekke kablerne / hubben 100% så sæt bække computere til samme ip nummer. så Skal en af computerne få en fejlmeddelse fejlmeddelse hvis kablerne / hubben virker.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
27. september 2000 - 00:13 #10
ved det måske lyder dumt, men prøv at installere netbeui-protokollen på begge maskiner og se om der ikke kommer forbindelse mellem dem! det virkede for mig da jeg ikke fik netværket til at køre udelukkende med tcp/ip
Avatar billede gozar Nybegynder
27. september 2000 - 00:20 #11
selv om netbeui protokollen er beregnet til at inditificere computere med forskællige styresystemer (har jeg hørt) har jeg faktisk også fået et netværk til at virke ved at tilføje denne protokol.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
27. september 2000 - 00:23 #12
jeg har et par gange oplevet at det har hjulpet med den protokol når der har været tale om 2 vidt forskellige typer netkort (fabrikant), så det er da et forsøg værd og det sløver heller ikke systemet!
Avatar billede qrt_1 Nybegynder
27. september 2000 - 14:03 #13
Det vil jeg så prøve....
Avatar billede qrt_1 Nybegynder
27. september 2000 - 14:52 #14
Gozar--> der kommer en fejlmeddelse

det virker ikke med netbeui
Avatar billede gozar Nybegynder
27. september 2000 - 15:06 #15
Prøv at stille netkortene til samme hastighed. Der er nogen gange (specielt netkort fra forskællige producenter) der ikke kan finde ud af om de skla bruge 100mb eller 10mb!!
Avatar billede burningice Nybegynder
29. september 2000 - 21:09 #16
netbui sløver måske ikke din computer, sådan direkte... men hvis du har for mange maskiner med netbui vil det støje gevaldigt på dit netværk på grund af at den broadcaster... ikke fordi det har noget relevans, men bare for oplysningens skyld ;)