Avatar billede mysitesolution Nybegynder
09. oktober 2002 - 22:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvad betyder dette

Jeg har fundet nogen print plader men der er mange forskellige, hvad betyder de forskellige:

m. baner 8,-  21,-
m. ø'er  10,-  28,-
m. brudte baner  10,-  28,-
u. kobber  6,-  14,-
m. øer for 31p stik (912) -  35,-
til forsøg, med industristik (913)  -  35,-
m. baner for 32p stik (914)  -  35,-
m.brudte baner for 31p stik (922)  -  35,-
m. ø'er og DIN 41612 (931)  -  35,-
Veroboard til IC'er og indstikning (932)  -  35,-
Veroboard til IC'er og DIN 41612 (941)
Avatar billede tm_helmer Nybegynder
09. oktober 2002 - 22:48 #1
Det er veroboards, beregnet på prototypeopstillinger (eller færdige opstillinger, hvis man ikke har udstyr til printfremstilling :-). Forborede printplader med enten baner, eller øer, der også kan have monteringshuller til stik og lignende. Du kan se et billede af et veroboard med baner her:
http://www.cmsa.wmin.ac.uk/~alan/components/misc/veroboard.jpg

/* helmer */
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
09. oktober 2002 - 22:50 #2
jamen hvad er baner, øer mv
Avatar billede hoejrup Nybegynder
09. oktober 2002 - 23:07 #3
øer betyder et print med en masse isoleret huller, hvor der kun er kobber rundt om de enkelte huller.
baner betyder at en ø er forbundet med en anden ø med en kobber bane.

/per
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
09. oktober 2002 - 23:11 #4
hvad skal jeg købe hvis jeg er nybegynder og skal lave et print med 1 microcontroller og lidt andet
Avatar billede tm_helmer Nybegynder
09. oktober 2002 - 23:21 #5
Det er nærmest hip som hap. Det er mest en smagssag. Det kan fint lade sig gøre med begge typer.

/* helmer*/