Avatar billede psy8 Nybegynder
09. oktober 2002 - 18:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Formatering af harddisk

Go' aften
Jeg har lige købt en maxtor 80 gb (diamondmax Plus 9 - ATA 133 HDD)
Jeg er desværre kommet til at lave en fejl så den kun er på 2 Gb! Hvordan formaterer jeg den så den kommer op på de 80 GB???

ps. mit styresystem er WinXP-pro.engelsk udgave, og hardisken kører som slave!
Avatar billede bbs Nybegynder
09. oktober 2002 - 18:55 #1
Du går bare ind og formaterer (format x:) x= dit drev bogstav.
Derefter fdisk'er du den og så skulle den virke.
Avatar billede psy8 Nybegynder
09. oktober 2002 - 18:58 #2
kan det ikke gøres uden af f-diske den?? ved nemlig ikke hvordan man gør! :(
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
09. oktober 2002 - 18:58 #3
bbs --> WinXP har da ingen DOS vel?
Avatar billede mcpoppe Nybegynder
09. oktober 2002 - 19:04 #4
axp-ralle der er dos simulator i nt
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
09. oktober 2002 - 19:08 #5
ok
Avatar billede mortenka Nybegynder
09. oktober 2002 - 19:08 #6
Højreklik på "My Computer" og vælg "Manage" -> Vælg "Disk Management".
Højreklik på partitionen på din nye harddisk og vælg "Delete Partition..".
Jeg antager at der kun er den ene partition, så derfor:
Højreklik på din nye (tomme) disk og vælg "Add Partition" (eller hvad den nu hedder) - og så skulle den gerne foreslå at du laver en partition på hele diskens størrelse.. tadaaa!! :)
Avatar billede kraka Nybegynder
09. oktober 2002 - 19:41 #7
Det er bare rigtigt det mortenka skriver. Der er ingen grund til at bruge noget så gammeldags som fdisk.
Avatar billede diamant Nybegynder
09. oktober 2002 - 20:18 #8
Ja, bbs han skall LAVER EN ELLER FLÆRE PARTION(ER) eller, er der ikke noget man kan formater.
Jeg ville anbefal at skabe flære partitioner, så er det nemmre at organisere sin hard disk på en fornuftig måde. En til OSen, en mere til programmerne, en til data, osv.
Avatar billede psy8 Nybegynder
09. oktober 2002 - 20:40 #9
Mange tak mortenka !!!virkede fint! :D