Avatar billede jokual.dk Nybegynder
09. oktober 2002 - 16:47 Der er 1 løsning

Standard Gateway

Jeg køre med en Windows 2000 server prøve version fra microsoft mcse 70-215 og jeg har kiggede bogen igennem fra ende til ende. Jeg kan stadigvæk ikke finde svaret på mit spørgsmål.

Mit spørgsmål kommer så her.

Hvordan får man sin DHCP server til at sende standard gateway information til klienten, når der bliver lavet en forespørgsel. Jeg kan godt komme på internettet gennem min server hvis jeg sætter min klient op manuelt, med gateway.

Svar haster
Avatar billede jokual.dk Nybegynder
09. oktober 2002 - 18:11 #1
Jeg har selv fundet ud af det nu. Man går bare ind i DHCP og under sit scope. Inde under scopet finder man scope options, som man makere og så trykker på action knappen. Så kommer der en menu frem og så trykker man bare på configure Options. Trykker på 003 Router og skriver IP adressen på computeren der skal fungere som server. Så skuller det virke, det gjorde det det i hvert tilfælde for mig. :-)