Avatar billede thomas86 Nybegynder
09. oktober 2002 - 16:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opgradering til Win XP problemer.

Hej.
Jeg har en 1,4 GHz T-Bird. 512 MB-Ram SD-133, 20 GB harddisk. Windows 2000 Pro DK. Nyeste Drivere. Har Soltek SL-75 Kav bundkort.

Jeg har prøvet at opgradere til Win XP flere gange, både på tom harddisk og bare ved at opgradere. Den stoppede alle gange efter at have tjekket hardware specifikationer. prøvede at genstarte, men det hjalp ikke, sad i samme problem. jeg har stadig Win 2K nu.

Jeg tror det er Bios'en der skal opgraderes, men det kan ejg heller ikke. Jeg vil gerne hae lidt hjælp med det. Måske en der har eller kender mit bundkort. Skal jeg slå noget fra i BIOS i opstarten?. Jeg har downlaodet de nyeste fra http://www.soltek.de/English/download/main/75KAV.htm. Det skal lige siges jeg ikke er vild med at rode ved noget så vigtigt som BIOS, men hvis det er problemet, så vil ejg gerne have en lille guide fra en.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
09. oktober 2002 - 16:41 #1
Prøv at sætte ALT til standard i BIOS... Alt lige fra RAM-timings, til FSB etc.

Windows XP kan være MEGET følsom overfor sådanne småting... Jeg har selv oplevet det! Jeg havde overclock'et til 1540Mhz på min XP1600+, og pludselig kunne jeg hverken installere eller gør noget som helst andet. Hvis jeg endelig kom helskindet gennem en installation, virkede programmet ovehovedet ikke, men optog blot 100% af CPU-brugen...
...Og så clock'ede jeg ned igen, hvorefter alt virkede perfekt!
Avatar billede thomas86 Nybegynder
18. december 2002 - 18:37 #2
Nej det virker ikke. Desværre.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
19. december 2002 - 00:49 #3
Hmmmmmmmm...

Nu har jeg for nylig installeret Windows XP på en kammerats maskine, og hver gang der var 34min tilbage af installationen frøs den - uanset hvad pokker vi gjorde! Vi prøvede sågar at skifte harddisk (han har to 30Gb liggende), men lige meget hjalp det...

Først da alt blev sat til standard og vi fjernede den ene harddisk og formaterede til NTFS kom der gang i sagerne :o/
Avatar billede hybens Nybegynder
19. december 2002 - 00:58 #4
Jeg havde de samme problemmer, men det viste sig at være fordi jeg har 2 brændere i maskinen begge på sekunder controller en master og en slave, jeg byttede rund på dem så kunne jeg lige pludselig godt. Hvisder er mere endet drev på hver controlller så prøve at tage den ene fra
Avatar billede thomas86 Nybegynder
18. januar 2003 - 20:03 #5
Jeg fandt ud af at jeg skulle opdatere min BIOS. Jeg hentede den på www.soltek.com.tw.