Avatar billede paulkj Nybegynder
09. oktober 2002 - 12:17 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvordan startes NT 4 i DOS

Jeg kan ikke se indholdet i papirkurven og tømning blokeres af en fil DC 1467.

Jeg har her på eksperten set svaret på et tilsvarende problem i Win 98 som er at slette papirkurven fra Dos. Men hvordan startes NT i Dos, og hvilken kommando skal bruges for at slette papirkurven ?
Avatar billede jimse Nybegynder
09. oktober 2002 - 12:40 #1
Jeg tror du nemmere klarer det ved at starte i fejlsikret tilstand. Der kan du formentligt slette.
Avatar billede paulkj Nybegynder
09. oktober 2002 - 13:03 #2
Hvordan gør man det ? Normalt kommer der kun 2 valgmuligheder op i opstarten:
NT4
NT4 VGA
Avatar billede kjelkvist Nybegynder
09. oktober 2002 - 13:12 #3
NT4 VGA.
Avatar billede clausbjuul Nybegynder
09. oktober 2002 - 13:30 #4
Det hjælper lige fedt.
Du kan ikke starte i dos på en NT4

Hvis du benytter FAT filsystemet kan du boot på en dos diskette, gå ind i affaldskurven (c:, cd recycler, osv.)

Hvis du benytter NTFS, kan du prøve med command-promt'en om du kan gøre det samme, hvilket jeg mener du kan.
Avatar billede paulkj Nybegynder
09. oktober 2002 - 13:52 #5
Ja, det viser diskene og nogle få linjer. Men ingen DOS prompt.
Hvordan kommer man ind til en DOS prompt ? Er der nogen der kan beskrive hele vejen ? NT har end ikke en anvisning på at lave en boot diskette !
Avatar billede paulkj Nybegynder
09. oktober 2002 - 14:05 #6
Jeg så ikke Clausbjuuls svar før mit seneste indlæg. Hvordan ser jeg hvilket filsystem der bruges ? Og hvordan kan jeg boote på en diskette når jeg ikke kan lave en i NT ?
Avatar billede triton Nybegynder
10. oktober 2002 - 13:52 #7
Du skal ind under disk administrator for at se hvad du kører. Bemærk at dos standard kun kan se fat16 og altså ikke ntfs.
hvilken service pack kører du med på din NT?
Avatar billede paulkj Nybegynder
10. oktober 2002 - 14:45 #8
Disk administrator viser at jeg kører ntfs. Den har delt disken i 2 drev + en kaldet unknown med 55 mb som muligvis kan være papirkurven, størrelsen ligner hvad jeg tror den rummer.

Jeg kører servicepack 6
Avatar billede triton Nybegynder
10. oktober 2002 - 14:53 #9
de 55 mb er højst sandsynlig dit bios utility program lagt ind fra fabrikantens side.
Hvis du kører SP6a kan det nemt gå galt når du bruger en dos boot disk med ntfs support. Grundet ntfs ver. 5 som bliver lagt ind.
Har du prøvet at fejltjekke din hdd ?
Kører du nogen for for raid system?
Avatar billede paulkj Nybegynder
10. oktober 2002 - 15:14 #10
Jeg prøver at fejlchecke diskene men det kræver genstart så det bliver lidt senere.

Hvor ser jeg om den kører raid ?
Avatar billede triton Nybegynder
10. oktober 2002 - 15:16 #11
Kører dette på en server?
Avatar billede paulkj Nybegynder
10. oktober 2002 - 15:18 #12
Jeg ved ikke om jeg forstår dig korrekt. Men det er en server der har problemet.
Avatar billede triton Nybegynder
10. oktober 2002 - 15:20 #13
Har du MSN installeret, det bliver nok noget nemmere?
Avatar billede paulkj Nybegynder
10. oktober 2002 - 15:22 #14
Nej, ikke såvidt jeg kan se
Avatar billede triton Nybegynder
10. oktober 2002 - 15:28 #15
Hvilken fysisk server kører den på?
Avatar billede paulkj Nybegynder
10. oktober 2002 - 15:30 #16
Mener du maskinen ? IBM Netfinity 3000 med Exchange server installation
Avatar billede clausbjuul Nybegynder
16. oktober 2002 - 16:21 #17
I forlængelse af mit tidligere svar.

Hvis du på C: drevet går i recycler mappen, ser du kun de filer/mapper som stammer fra C: drevet