Avatar billede denpete Nybegynder
09. oktober 2002 - 12:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med start af Word og Exell i MS Office 2000 PRO

Efter et total crash har jeg problemer med at starte Word og Exell. Min Outlook virker korrekt, men jeg ser der af en eller anden grund er installeret MS Word SR-1. Det har naturligvis nok selv gjort, men måske det giver mig problemer.
Har forsøgt af afinstallere SR-1, men umuligt.
Har forsøgt at af-/geninstallere Office, men det giver samme resultat: Word og Excell vil ikke køre.
1) Word reagerer overhovedet ikke ved klik på knappen 'Word'.
2) Exell giver en melding om, at programmet skal installeres fra det sted hvor programmet blev installeret (?????)

Kan jeg hælpes?

Med venlig hilsen
Denpete

PS. Undskyld hvis jeg ikke udtrykker mig klart nok, men er lidt af en novise på området...
Avatar billede boris Mester
09. oktober 2002 - 12:22 #1
Det bedste råd - når du taler om totalt crash - er at du hurtigst muligt gemmer alle dokumenter m.v. på CD og formaterer og starter forfra. Det er det eneste sikre.
Inden da tjek, om det måske er harddisken, der er syg.
Så kunne du måske sætte en ny i uden at slette den gamle!
Ellers kan du prøve start ->kør->regedit og fjerne alt hvad der står om Office i registreringsdatabasen, og derefter installere Office igen.
Jeg vil ikke garantere for, at du ikke får problemer med det, men det er hvad jeg ville gøre.
Avatar billede denpete Nybegynder
09. oktober 2002 - 12:35 #2
Hej boris...
Tak for dit svar.
Jeg har startet forfra så alt er formatteret og geninstalleret.
Mht. fjernelse af alt fra reg.databasen, nå jeg nok bede om hjælp.
Hvordan finder jeg ud af hvad der er Office-relateret og ikke?
Jeg ved det kan være lidt farligt at ændre dér...

På forhånd tak!!!!

Denpete
Avatar billede boris Mester
09. oktober 2002 - 12:41 #3
Hvis du har formateret er det ligemeget med registreringsdatabasen. Så er den jo også væk, og du starter helt forfra!
Hvis du har gemt dine dokumenter - som ender med .doc eller .xls hvis det er Word og Excel, så kopierer du dem bare over igen.
Avatar billede denpete Nybegynder
09. oktober 2002 - 12:50 #4
Ok....
Men er der mulighed for at ændre disse reg.filer nu, hvor systemet er oppe at køre?
Alt andet funker ok, så måske jeg kan undgå endnu en formattering ved at fixe reg.databasen manuelt...
Det er 'kun' Office der giver problemer...
Avatar billede boris Mester
09. oktober 2002 - 13:32 #5
Hej igen. Lige for at vi forstår hinanden rigtigt:
Hvis du har formateret den harddisk, hvor du havde Office, så har du slettet alt hvad der var på disken, også registreringsdatabasen i Windows.
Når du geninstallerer, får du en frisk Windows installation. Så skal du bare installere alle programmer forfra, som om det var en totalt ny computer du arbejdede med.