Avatar billede knutbl Nybegynder
09. oktober 2002 - 11:31 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Må lære meg PHP: Noen spørsmål...

Jeg har et nettsted som er bygget med ASP som rammeverk, men pga at våre sider snart skal inn som en del av et annet, større system (som bruker php), kan det se ut som om jeg bør legge om til PHP.
Jeg har ALDRI brukt php før. Mine spørsmål er:

Er det innviklet å lære seg PHP? Finnes det noen enkle tutorials på nettet? Hvilke fordeler/bakdeler har dette språket i forhold til ASP?

KnB
Avatar billede proxyangel Nybegynder
09. oktober 2002 - 11:44 #1
Der findes masser af tutorials på nette angående php.

Først er der den dejlige php manual som du kan finde på
http://www.php.net

Herefter er der en nice tutorial side newbiesnetwork
http://www.newbienetwork.net

Håber du kan bruge det!
Avatar billede proxyangel Nybegynder
09. oktober 2002 - 11:45 #2
og nej, php er ikke svært som sådan. Det er bare et spørgsmål om hvor meget tid du gider bruge på det. Kør igennem nogle tutorials og du er godt på vej! PHP er nemmere at lære end ASP!
Avatar billede lobster Nybegynder
09. oktober 2002 - 11:49 #3
Hmm... Php er ret anderledes end Asp (jeg skriver ikke selv asp), men kan du noget C/C++ finder du hurtigt en ligheden. Om det er svært at lære er op til dig selv, synes jeg, hvis du har kørt Asp, kan du nok også lære php - det er jeg overbevist om.

Læg ud med at læse de tutorials på www.webcafe.dk, så er du rimelig rustet til selv at finde de funktioner som du skal bruge i php mamuallen. www.php.net

På webcafe.dk er der også en tutorial som beskriver hvordan du installere php på din egen server...
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
09. oktober 2002 - 11:58 #4
Avatar billede avminarm Juniormester
09. oktober 2002 - 12:39 #5
Avatar billede knutbl Nybegynder
10. oktober 2002 - 15:04 #6
Lobsters link til webcafe var den som virkelig gav meg den informasjonen jeg som nybegynner trengte. Dette er jo lettere enn jeg trodde! Flott! Takk!
KnB
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
10. oktober 2002 - 15:09 #7
avminarm >>
Når jeg går ind på phpbuilder kommer jeg ind på en hostside...?
Avatar billede avminarm Juniormester
11. oktober 2002 - 08:05 #8
criterius.dk>> ups det skulle nok være: phpbuilder.com ;o)