Avatar billede the_duke Nybegynder
09. oktober 2002 - 10:48 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Exchange 2000 OWA

Hello guys and girls :-)

Jeg står i denne situation at jeg skal sætte OWA (Outlook web acces) op. Det fungere også rigtig godt internt.

Nu kommer spørgsmålet!!!

Hvis jeg gerne vil kunne se mails ude fra, hvordan gør jeg så dette. Er det en god ide, at åbne ned til exchange serveren direkte.

Jeg har også læst at man kan sætte en OWA server med iis, som kun håndtere det. Kræver det en ekstra Exchange 2000 licens, Hvordan installeres denne funktion.

Jeg har en cisco firewall med dmz, hvilke porte skal være åben for at det fungere..

Håber jeg har formuleret det korrekt, eller vil jeg meget gerne uddybe det...
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. oktober 2002 - 12:08 #1
Se her hvordan du gør

http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/tcevents/itevents/office2000/tnq10110.asp

IIS'en installere sig på din exchangeserver og dermed behøver du kun den samme.

Det glæder mti hjerte at se du bruger dmz, helt korrekt med en mailserver og web. OWA må køre på port 80 da mailen præsenteres som http trafik
Avatar billede the_duke Nybegynder
09. oktober 2002 - 12:14 #2
Hey Buffer

Tak for svaret..  jeg vil lige køre det slideshow igennem.. Men du svare ikke rigtig på om det kan betale sig at have OWA på en anden server end der hvor exchange er installeret.

mit sæt op vil være..

Brugerne logger ind på owa serveren som står i dmz (kræver det en ekstra exchange licens) som derefter bliver routet ned til exchange some står inde i netværket..

Håber det gav lidt mening
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. oktober 2002 - 12:21 #3
Som jeg ser det bør du have exchange serveren stående i dmz. Jeg er ikke sikker på at du kan have selve web deler (altså IIS) placeret på en anden maskine, det tror jeg faktisk ikke, men skulle du gøre det er det, bør det kun være for at dele loadet mellem de to servere.

Tricket med dmz er at alle brugere der tilgår udefra kun kommer ind på dmz, mens alle brugere indefra der har brug for at tilgå ressourcer der også tilgåes udefra, er nød til at gå ud på dmz.

DMZ er netop til at lave et område hvorpå dem udefra og indefra kan mødes, så du ikke er nødt til at komprommitere dit sikre net med brugere udefra
Avatar billede the_duke Nybegynder
09. oktober 2002 - 12:55 #4
Jeg har lige kigget det slideshow igennem og udfra dette, skal man have en Frontend server (dvs en Enterprise licens til 36.000 kr.), som så router ned til backend serveren. eller en som du skriver kan man sætte sin exchange ud i dmz zonenen. Er det sikkert??

Er der nogle andre som har sat noget ligende op.

Tak på forhånd buffer...
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. oktober 2002 - 13:26 #5
Du bør sætte din exchange server i dmz. Dette betyder at kun din exchange server kan kompromiteres og ikke dit net. Hvis din exchange server står i dit net kan den stadig kompromitteres, men nu også dit net.

Hvis du vil route mailen skal di bruge enterprise versionen, så vidt jeg husker på begge servere
Avatar billede cokeman Nybegynder
09. oktober 2002 - 15:28 #6
Ellers kan jeg anbefale et HUL ind til port 80, og IIS lockdown tool for at sikre mod BufferOverflow...
Avatar billede cokeman Nybegynder
09. oktober 2002 - 15:29 #7
Og, ja vil du lege med FrontEnd teknologien, så er det Enterprise på begge(alle) serverne...  Det er sku for dyrt...
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. oktober 2002 - 15:49 #8
IIS lockdown tool er et udemærket værktøj til at finde kendte huller, men hvad med de kommende.

Jeg har mulighed for at lege med alle microsofts technologier, men jeg er også ansat i et ret stort firma (forsvaret)
Avatar billede cokeman Nybegynder
09. oktober 2002 - 18:35 #9
Det har jeg også, og hvis penge ikke er noget problem, så er det frontend teknologien den du bør vælge....
Avatar billede the_duke Nybegynder
11. oktober 2002 - 10:23 #10
Skal
Avatar billede the_duke Nybegynder
11. oktober 2002 - 10:23 #11
Tak for hjælpen gutter..