Avatar billede nbee Nybegynder
08. oktober 2002 - 23:16 Der er 21 kommentarer

Hvorfor går min "win-maskine" kold

Hej, jeg har en Linux server kørende, men en ftp server
hvis jeg med min win2000 maskine tilgår denne lokalt, dvs. men den lokale ip og prøver at overføre "store" filer så går min win maskine kold, og det er "kun" når det bliver gjort lokalt ikke hvis det sker over nettet.
Hvad f..... kan grunden være til dette. Og det skal siges det sker også hvis jeg på min win maskine sætter en ftp server op og begynder at hente "fra serveren". Og det skal med det samme sige s at min win maskine er helt ny så det er ikke fordi den ikke er hurtig nok .)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
08. oktober 2002 - 23:38 #1
mit gæt er ramproblemer. Har selv haft problemet - og det blev løst ved nye ram :)
Avatar billede nbee Nybegynder
08. oktober 2002 - 23:44 #2
hmm det er jo helt nye ram, hvordan får jeg testet det, og det er jo ret mærkeligt at det kun sker ved intern overførsel
Avatar billede nbee Nybegynder
08. oktober 2002 - 23:44 #3
og det at skifte 512 DDR ram ud er jo ikke helt billigt
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
08. oktober 2002 - 23:50 #4
kan du ikke prøve at låne en ramblok af en ven?!
Avatar billede nbee Nybegynder
08. oktober 2002 - 23:53 #5
tjooooo det kunne jeg da godt, men du har haft samme problem siger du, for det er da mærkeligt kan godt spille f.eks. Mafia men fuld skrald osv. osv. men ikke bruge ftp
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
09. oktober 2002 - 00:58 #6
alt andet virkede også ved mig - men ikke ftp etc - så det tyder på samme problem..
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. oktober 2002 - 11:03 #7
det kan være at din bios ikke står helt som den skal, prøv i bios at Loade Default Setup, hjælper det ikke må du prøve med en repair af Win2000
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. oktober 2002 - 11:27 #8
et testprogram der måske kan hjælpe http://www.samurize.com/
Avatar billede nbee Nybegynder
09. oktober 2002 - 13:57 #9
det er helt sikkert ikke win2000 installationen den er galt med for har formateret såååå, men vil lige prøve det program du linker til
Avatar billede nbee Nybegynder
09. oktober 2002 - 14:29 #10
og vil lige sige det program kan IKKE nå at se nogen ændring i ram forbrug da den går kold MED DET SAMME
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
09. oktober 2002 - 14:46 #11
lån nogle ram du! Det løser sikkert problemet
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. oktober 2002 - 15:27 #12
programmet jeg henviste til var ikke hvad jeg troede ;o)
Avatar billede nbee Nybegynder
11. oktober 2002 - 15:50 #13
Har nu haft nogle andre ram i og DET HJALP IKKE :(
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
11. oktober 2002 - 16:54 #14
hmmm - så er jeg lidt blank...
Kan du prøve at sætte disken på et andet IDE etc?!
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. oktober 2002 - 18:34 #15
hvordan kan det være at folk altid kommer med den at det er RAMMEN det er galt med, jeg har haft mange forskellige ram-typer, men aldrig haft en der var dårlig.

Der er trods alt mange andre komponeneter på et bundkort, her kan der sagtens opstå fejl, ikke alene på CPU, men alle mulige andre ting.

Men bundkort er selvfølgelig ikke så nemt lige at låne eller sætte i som RAM, måske derfor at folk skriver "det er rammen"
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
11. oktober 2002 - 21:39 #16
jeg har haft fingrene i 3 ramblokke der har været defekte. Så jeg taler af erfaring, når jeg nævner ram som en mulighed.
Jeg ved ikke med andre, men jeg hjælper som regel kun med noget jeg har praktisk erfaring med.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. oktober 2002 - 21:47 #17
så har du også været meget uheldig, ellers får du en masse computere igennem fingrene.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
11. oktober 2002 - 23:50 #18
jeg har vist været ret uheldig.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. oktober 2002 - 23:58 #19
;o)

noget helt ander er, jeg ved at der findes et program der kan tæske rammen sønder og sammen, men jeg mangler en URL.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. oktober 2002 - 02:17 #20
ang. at være uheldig: http://www.eksperten.dk/spm/269179
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2003 - 02:40 #21
lukketid?!