Avatar billede eagle124 Nybegynder
08. oktober 2002 - 21:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Computer fejler efter installation af FreeBSD

Jeg har downloadet FreeBSD v. 4.6.2 fra nettet og brændt det ud på en CD, brænderprogrammet sagde at brændingen var udført med succes jeg tror dog alligevel at der er nogle problemer med CD'en da der var en masse filer som den ikke kunne kopiere under installationen.

Installationen blev ikke færdig fordi der ikke var plads nok så jeg skaffede mig en harddisk der var noget større. Da jeg havde jumpet begge harddiske om og sat dem til for at installere FreeBSD om kom denne fejlmeddelelse da jeg tændte computeren:

Fjern diske eller andre medier
tryk på en tast for at genstart

Jeg troede så først det var min bootdiskette til FreeBSD så der lavede jeg lige en ny ´men det var samme problem. Jeg prøvede så at jumpe harddiskene om igen og flytte dem rundt mellem de forskellige slots. Men... Ak nej der skete ikke noget.

så prøvede jeg at formattere begge harddiske. Stadig samme problem

*** ER DER NOGEN SOM KAN FORTÆLLE MIG HVAD DER KAN REDDE MIN LILLE SERVER ?? ***
Avatar billede hahaha Nybegynder
08. oktober 2002 - 21:54 #1
Det ser sort ud ;( *HoZt*
Avatar billede hydest Nybegynder
08. oktober 2002 - 21:57 #2
Egne erfaring var, at den ikke kunne læse min nye disk, da mit board ikke ville tage enheder over 20 GB. Hvor stor er den nye disk??
mvh Hydest
Avatar billede eagle124 Nybegynder
08. oktober 2002 - 21:59 #3
Den gamle HDD er på 400mb og den nye på 1200mb

den nye køre master
Avatar billede hydest Nybegynder
08. oktober 2002 - 22:34 #4
har du husket at sætte freeBSD til aktiv?
Avatar billede eagle124 Nybegynder
09. oktober 2002 - 07:38 #5
FreeBSD skal geninstalleres men jeg kan ikke få computeren til at boote
Avatar billede eagle124 Nybegynder
10. oktober 2002 - 16:59 #6
Jeg har fundet fejlen

strømstikket til floppy-drevet var faldet ud (sikkert da jeg satte den nye HDD til)

ikke noget med at grine :/