Avatar billede søren-jon Nybegynder
26. september 2000 - 14:49 Der er 3 kommentarer

DVD Rip og W2K?

Ok den her er snørklet!
Jeg vil lave en backup af min BigBlue DVD!!!!
Jeg bruger Flask 0.58 (har prøvet nyere v.)
Når jeg kommer dertil hvor man skal vælge Video Codec, får jeg kun mulighed for at vælge Cinepak og det på trods af at jeg har mange andre liggende, som f.eks. DivX, Intel indio mm. Det er S.... iriterende da jeg ikke kan få gang i skidtet! mit sp går på om der er et eller andet sted hvor man kan BESTEMME rækkefølgen af hvilke Codec W2K skal bruge? Jeg har prøvet at fjerne cinepak, det gik fint indtil jeg genstartede, så gendannede W2k den. ved den lejlighed fik jeg lov at bruge Indio, den kunne også fjernes (indtil boot) derefter fik jeg en MS ting, som ikke kunne fjernes!
med andre ord Hjæææææææælp jeg kan kan ikke få lov at bruge mit DivX codec!!!!!!
Avatar billede elv Nybegynder
27. september 2000 - 21:43 #1
Jeg har haft det samme problem. Jeg tror, det er FlaskMpeg, der har galt fat i noget, da et af mine andre programmer godt kan se codec\'et. Jeg fandt på et tidspunkt et sted, hvor man kunne hente et divx-plugin til flaskmpeg, jeg tror det var på www.divx-digest.com, men jeg er ikke helt sikker. Plug-in\'et var originalt til et eller andet adobe-program, men det havde jeg ingen problemer med at installere. Det eneste, der var galt var, at når jeg prøvede at konvertere, døde FlaskMpeg. Jeg har endnu ikke fundet en god metode, at konvertere Vob-filer til Divx. Nogen forslag?
Avatar billede grunken Nybegynder
11. oktober 2000 - 11:55 #2
Du kan IKKE bestemme rækkefølgen af dine codecs, du skal bare sørge for at de er installerede, er det muligt afspille DivX på din puter ?!?

Jeg kører selv W2k, og her kører det upåklageligt.

prøv at installere codec igen, eller prøv eventuelt et andet der kan hentes på DivX-digest.

-Grunken

Avatar billede svuppenator Nybegynder
10. januar 2002 - 21:07 #3
Samme problem engang.
Når du skal vælge Codec tryk bare på D og den hopper ned til det første codec med D.