Avatar billede r.mad Nybegynder
08. oktober 2002 - 17:32 Der er 5 kommentarer og
5 løsninger

CD brænder

Hej, jeg står for at skulle købe en ny cd brænder, men jeg vil jo gerne have én der mindst kan brænde 750 MB og helst helt op til 800 MB, men hvad modeller understøtter brænding over 700 MB og hvilke kan brænde op til 750-800 MB.
Råd søges ?.
Avatar billede bbs Nybegynder
08. oktober 2002 - 17:34 #1
Plextor kan i hvert tilfælde klare arbejdet, ellers er LiteON også rigtig gode til at brænde over. Men det afhænger mest af hvilket program du bruger til at overburne med. Nero er rigtig godt..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. oktober 2002 - 17:36 #2
min LiteOn 32*12*40 kan snilt brænde 800Mb ned på en 90min CD *har prøvet*
Avatar billede kick Nybegynder
08. oktober 2002 - 17:39 #3
Ja som bbs siger Plextor er nok også mit bud på en gode stabil brænder.
De nye fra Plextor har fået de bedste anmeldelser i divs pc blade.
Nero er gode til at lave overburn virker fint på min Plextor

KICK
Avatar billede krukken Juniormester
08. oktober 2002 - 17:45 #4
Du skal helt sikkert købe en plextor! Jeg har en, og det er det bedste! HAr aldrig haft problemer med min! Og kender i hvert fald , 5-6 stykker mere, som har den samme model, og de er også ovenud tilfredse!
Vi kan desuden sagtens brænde cder på 800 mb! Bruger faktisk ikke andre cder!
Avatar billede mickey777 Nybegynder
08. oktober 2002 - 17:53 #5
Jeg vil mene at det afhænger af cd´erne du vil brænde på, men som de andre jo har nævnt ligger valget på en brænder mellem LiteOn og Plextor. Hvor du så skal overveje om det prisen eller kvaliteten du går efter ?

Du må endelig ikke misforstå det som om at LiteOn ikke er kvalitet, for det er det, men ved køb af en Plextor brænder får du lidt ekstra software tools med også en god onsite service...
Avatar billede -zonic- Nybegynder
08. oktober 2002 - 18:17 #6
Selvom det er samme producent der står bag Plextor og LiteON, og de bruger samme teknologi, er der dog en forskel på laseren i disse to. Jeg har selv både en Lite-ON og en Plextor, og må sige at det er pengene værd at give lidt extra for Plextoren, hvis du tænker som helhed.. Det med OVERBurn, kan de begge klare uden problemer, men Plextor brænderen er kanlave image af forskellige kopibeskyttede cd'er, hvor Lite-ON brænderen må sætte ud.. ( Har selv prøvet dette ved en lovlig kopi af "MathCad 2001i Prof" til Skolebrug ) Plextoren er også bedre til at læse ridsede og ældre cd'er.. Derudover er der lige det med softwaren, som Mickey777 skrev.. Plextoren har lidt bedre software som standard.. på dette grundlag vil jeg vælge at give lidt mere, og derved købe en Plextor :-)
Avatar billede r.mad Nybegynder
08. oktober 2002 - 19:13 #7
Tusind tak, alle sammen, jeg har fundet frem til en plextor plexwriter PX-W4824A, som lyder lovende.
Skulle der være et par gode tips fra en af jer om hvor jeg billigst skaffer mig cd medier på 800 MB ? 10 stk af gangen.
I 5 der har svaret får hver 30 point herfra, men venter lige med at give dem til jeg har set om der skulle komme et svar.
Avatar billede bbs Nybegynder
08. oktober 2002 - 22:01 #8
Du kan købe dem fra www.billigmedien.de der er de billige.. Du kan også kigge dig omkring efter billige medier fra f.eks. usa.
Avatar billede r.mad Nybegynder
09. oktober 2002 - 09:06 #9
Tak skal du ha´.
Jeg havde før fundet dem på edbpriser, men der kan man ikke få dem mere ?
Avatar billede -zonic- Nybegynder
09. oktober 2002 - 11:43 #10
Hvis du skal købe dem i DK, er den billigste måde nok at søge på EDBpriser, ellers skal du tage en tur over grænsen, til Flensborg, der har de vildt billige medier.. også < 800MB