Avatar billede heos Nybegynder
08. oktober 2002 - 16:15 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Billeder på Mangos hjemmeside

Gå ind på dette link http://www.mango.es/e/ derefter videre til "TRENDY" og derpå "TRENDS".....Hvordan gør man det???
Avatar billede kokain Nybegynder
08. oktober 2002 - 16:19 #1
lytter
Avatar billede heos Nybegynder
08. oktober 2002 - 16:20 #2
lytter? til hvad??
Avatar billede kokain Nybegynder
08. oktober 2002 - 16:21 #3
svarene
Avatar billede heos Nybegynder
08. oktober 2002 - 16:21 #4
Nå okey, så fes den ind;-)
Avatar billede krukken Juniormester
08. oktober 2002 - 16:22 #5
Gør hvad?! Den downloader et eller andet når jeg klikker på Trends!
Avatar billede heos Nybegynder
08. oktober 2002 - 16:25 #6
der er en masse udklip af billeder, som bliver forstørret når man kører musen henover....
Avatar billede krukken Juniormester
08. oktober 2002 - 16:25 #7
HVad er det du vil vide?!
Avatar billede krukken Juniormester
08. oktober 2002 - 16:26 #8
Det er de dropdown menuer du er imponeret over?!
Avatar billede heos Nybegynder
08. oktober 2002 - 16:27 #9
ved ikke hvad det hedder, men ved ihvertfald at det ikke er dropdownmenuer.
Avatar billede n!nja Nybegynder
08. oktober 2002 - 16:57 #10
Det er vel "bare" en mouseover der forstørrer billederne hvor musen er over... :-)
Avatar billede peder77 Nybegynder
08. oktober 2002 - 17:17 #11
Jeg syntes egenligt ikke det virker særlig godt. Men det må være noget med nogle movieklip sammen med nogle knapper. Det brude ikke være særligt svært.
Lav en knap, det billede der skal vises ved siden af de andre. I knappens "over" funktion indsætter du et "movie Clip! indeholdende det billede du ønsker at forstørre. I movieclippet kan du så tilføje alle de tweens, farve kombinationer etc du vil.
/77
Avatar billede peder77 Nybegynder
08. oktober 2002 - 17:20 #12
Lav alle de knapper du vil og sæt dem ved siden af hinanden.
Måske du skulle lave afstanden mellem billederne lidt større, det vil gøre det hele lidt mindre forvirrende.
/77
Avatar billede heos Nybegynder
08. oktober 2002 - 17:20 #13
Ja det kan være du har ret 77, vi prøver det lige inden du får point...noget helt andet er hvordan får man billeder i så god en kvalitet???
Avatar billede peder77 Nybegynder
08. oktober 2002 - 17:21 #14
Hun er sku da meget lækker hende silden, hva? Man skal lige vende sig til det, så er det faktisk meget cool.
/77
Avatar billede heos Nybegynder
08. oktober 2002 - 17:36 #15
Ja hun ser sgu da godt ud! Men det er jo slet ikke derfor vi er her......vel??
Avatar billede peder77 Nybegynder
09. oktober 2002 - 00:18 #16
Nej det er det da ikke:) Har du fået det til at virke?
/77
Avatar billede heos Nybegynder
09. oktober 2002 - 09:18 #17
Ikke endnu, sad og knokledelidt med det igår, men idag er en ny dag...vil bare gerne have en smooth overgang fra det lille billede til det store, synes det er svært.
Avatar billede heos Nybegynder
09. oktober 2002 - 14:27 #18
Er der virkelig ingen der kan hjælpe?? Ikke for at fornærme peder 77, men hans bud er en smule forvirrende, kan nogen forklare det bedre?? Altså skære det du i pap?
Avatar billede alexander_j Nybegynder
09. oktober 2002 - 17:50 #19
Tjae - billedet bliver nu ikke forstørret, men et 'nyt' billede kommer frem.

Sådan her tror jeg det hænger samme!
Der er tre lag i det du ser der:
1. en baggrund med billedeudsnittene i kasser
2. en 'mellemgrund' med fx et movieclip startende med et tomt movieclip og efterfulgt billederne (med forstørrelses effekten)
3. en forgrund med 16 usynligeknapper - der fortæller at når musen er over den og den knap, så skal movieclippet i 'mellemgrunden' vise den og den frame!

Jeg har sendt dig en .fla med et eksempel på hvad jeg mener :-)

Vh. Alexander
Avatar billede alexander_j Nybegynder
09. oktober 2002 - 17:58 #20