Avatar billede cybermaster Nybegynder
08. oktober 2002 - 14:39 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

Skræm katte væk?

Hejsa alle sammen, er der nogen der har en ide til hvordfan jeg skræmmer katte væk fra min grund.

Alle 9 naboer har kat, jeg har en carport, som alle kattene elsker,,, jeg hader katte.

Hvordan?
Avatar billede bongobride Nybegynder
08. oktober 2002 - 14:41 #1
Fang katten der kommer ind til dig, smør sennep i røven på den, og den vil så løbe sig selv ihjel :)

Ellers plejer en go spand vand at hjælpe
Avatar billede michael-k Nybegynder
08. oktober 2002 - 14:41 #2
smør sennep i røven på dem  så de væk ;)
Avatar billede bbs Nybegynder
08. oktober 2002 - 14:41 #3
Køb en hund..
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. oktober 2002 - 14:42 #4
Du beder dine naboer holde kattene væk. Gør de ikke det, går du til din kommune, der vil kontakte kattejerne. Holder kattene sig herefter ikke væk, kan de fjerne kattene.
Avatar billede s.stud Nybegynder
08. oktober 2002 - 14:42 #5
rofl
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. oktober 2002 - 14:43 #6
Men gør intet selv... stort set alle de forelåede "metoder" kan få dig dømt for dyremishandling. Der er i det hele taget ingen grund til at ty til selvtægt.
Avatar billede s.stud Nybegynder
08. oktober 2002 - 14:43 #7
Læg noget ildelugtende stads, som katte ikke kan lide, i carporten..
Avatar billede cybermaster Nybegynder
08. oktober 2002 - 14:44 #8
Skulle måske lige nævne at jeg ikke kan tåle katte, så at stikke en hånd op i røven vil ikke lige tænde mig så meget...

Og jeg ønsker ikke at blive uvenner med min naboer...

Det med vandet har jeg prøvet hjalp ikke.

Et elektronisk app. en lugt, eller andet der kan hjælpe.
Avatar billede michael-k Nybegynder
08. oktober 2002 - 14:44 #9
nanoq det kunne være det var en spøg  ved ikke om du lagde mærke til ;)  men selvfølgelig godt du siger det  hvis han nu kunne finde på det :)
Avatar billede bongobride Nybegynder
08. oktober 2002 - 14:44 #10
lol
Avatar billede cybermaster Nybegynder
08. oktober 2002 - 14:46 #11
s.stud >> Det er jo det jeg spørger efter *GG*
Avatar billede cybermaster Nybegynder
08. oktober 2002 - 14:48 #12
Kan ikke tåle hunde
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. oktober 2002 - 14:48 #13
Du kan på apoteket købe et middel, der hedder noget så sigende som "Gå-Væk-Kat"... Noget stads i en sprayflaske katte efter sigende ikke kan lide...
Avatar billede cybermaster Nybegynder
08. oktober 2002 - 14:49 #14
nanoq >> Beklager, det var en fejl jeg accepteret dig.
Avatar billede cybermaster Nybegynder
08. oktober 2002 - 14:49 #15
nanoq >> Oki, det var et svar jeg kunne bruge, point til dig ;-)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. oktober 2002 - 14:55 #16
noget som hjalp for en af mine venner, var at få fat i et vandgevær, fylde det med cola *en af de billige*, også ligge på lur indtil katten kom også sprøjte den til med cola *det klister jo så dejligt ;o)*

Og siden har der ikke været katte der mere..
Men det vil jo nok også regnes for dyremishandlig, men det virkede ;o)
Avatar billede s.stud Nybegynder
08. oktober 2002 - 14:56 #17
Og nanoq med det mest logiske svar: Bed naboerne om at holde kattene væk...
Hvorfor pokker skal kvinder komme med sådan nogle logiske løsninger?! Det er jo ikke sjovt så... :D
Avatar billede cybermaster Nybegynder
08. oktober 2002 - 14:57 #18
rkhdk >> problem er bare 9 katte.... så skal jeg afsætte en hel dag kun til det.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. oktober 2002 - 14:58 #19
kvinder?
Avatar billede s.stud Nybegynder
08. oktober 2002 - 14:58 #20
Hmm... Ikke kvinde..?
Avatar billede s.stud Nybegynder
08. oktober 2002 - 14:59 #21
ups.. sorry... :D
Tænkte på en anden...
Avatar billede cybermaster Nybegynder
08. oktober 2002 - 15:01 #22
Det er i orden at være trans herind *lol*
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. oktober 2002 - 15:05 #23
cybermaster => det er jo snart weekend igen ;o)

skal dog siges at en spand med cola og smide det på katten er lige så effektivt.. men så skal der 9*1,5L billig cola til ;o)

skal lige sige at dette blev gjort en sommerdag, hvor man alligevel sad i haven, så man kunne holde øje med kattene..

men vil nok anbefale NanoQ's foreslag, da det er mere "lovligt" og ikke dyremishandling *hvilket dette jo kan opfattes som med cola'en ;o)*
Avatar billede cybermaster Nybegynder
08. oktober 2002 - 15:11 #24
Tak rkhdk og tak for alle forslagende ;-) Vil staks gå i krig....

/CyberMaster.
Avatar billede domino1977 Nybegynder
08. oktober 2002 - 15:22 #25
Smør sennerp i røven på dem..... så løber de sig selv ihjel!!! *GGGGGG*

DET VIRKER!!!!!!!!!!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. oktober 2002 - 15:33 #26
vedr. det sennep trick..

bare fordi man ikke kan lide katte, så giver det absolute INGEN ret til at slå ihjel..
Personligt har jeg intet imod katte, men stadig til en grænse..
problemet hos vennen var at kattene havde fundet på at bruge deres have til kattebakke, og sked overalt.. og det er jo ikke acceptabelt..
det med Cola, giver katten en midlertidig ubehagelig oplevelse, men kan vaskes af..
og hvis det nu passer at kattene skulle løbe sig ihjel *hvilket jeg ikke helt tror på*.. men hvis de nu gjorde det.. så er man over i noget GROC dyremishandling, og hvis det bliver opdaget og synderen bliver fundet.. så er det IKKE små straffe man får for det.. mener at fængsel bliver brugt i sådanne sager..
Så man skal sgu passe på med hvad man gør ved dyr, de er også bekyttet af loven :)

cybermaster => hold dig til NanoQ's foreslag, så har du loven på din side ;o)
Avatar billede qubi Nybegynder
08. oktober 2002 - 16:05 #27
jeg har hørt noget med at hverken katte eller hune kan li lygten af kaffegrums... om det er rigtigt ved jeg ikke...
Avatar billede hobbez Nybegynder
08. oktober 2002 - 16:10 #28
Få fat i en stor vandpistol eller måske en gammel platsflaske der har været opvaskemiddel i.

Fyld den med vand og eddike (bare en sjat eddike).

Sprøjt det på katten, når du fanger den på færsk gerning.

Katten tager ikke skade, men den er bestemt ikke glad for smagen af eddike, og den er nødt til at rengøre sin pels - det gør den som bekendt ved at slikke sig.

Som regel behøver du katten kun et møde med et strint eddike-vand, før den forbinder din have med noget meget ubehageligt.

/Rob
Avatar billede hobbez Nybegynder
08. oktober 2002 - 16:11 #29
færsk = fersk

/Rob
Avatar billede hobbez Nybegynder
08. oktober 2002 - 16:13 #30
Og platsflaske = plastflaske.

*suk*

Jeg staver som en ged i dag, men jeg ved da at NanoQ er en fyr :o)

/Rob
Avatar billede 7th Praktikant
08. oktober 2002 - 16:23 #31
Bare brug en ganske almindelig vandpistol og så et lille sprøjt med vandpistolen hver gang du ser dem. At begynde at sprøjte dem med eddike, cola, maling, sennup eller andet, er dyremishandling og ganske strafbart i form af bøder. Du kan jo også købe et af disse gashorn, og så "dytte" dem væk. Høje og pludselige lyde kan de ikke lide.

Er det fordi de sidder på din bil at du ikke vil have dem i den carport ?
Avatar billede 7th Praktikant
08. oktober 2002 - 16:26 #32
En kat går iøvrigt ikke og skider alle vejne. Det ligger til dens natur at grave sin afføring ned. Stederne den så vælger at grave sit hul, kan være mindre heldigt, men en kat skider altså ikke bare som en hund, og så lunter afsted igen...basta.
Avatar billede dk_gladiator Nybegynder
08. oktober 2002 - 16:26 #33
www.kattens-vaern.dk

Mon ikke de har hørt om problemet før og har en fornuftiog løsning i stedet for diverse hovedløse og småsadistiske forslag.
Avatar billede diva Nybegynder
08. oktober 2002 - 16:33 #34
Ét stk. vandkande, 2-3 breve timian og basilikun. Skal trække natten over, vandes på jorden og vupti både hunde og katte holder sig væk... nemt, bekvemt og humant.

Mvh Diva - der er lykkelig for ikke at være dyr hos mange i denne tråd :o(
Avatar billede 7th Praktikant
08. oktober 2002 - 16:35 #35
http://www.katteforum.dk
http://www.katteforum.dk/disc2_frm.htm
Find emnet "Din kat DIT ansvar" af Marianne Hellemose
Avatar billede michael-k Nybegynder
08. oktober 2002 - 16:40 #36
hold du k*ft  det er da utroligt  havde jeg sagt du skulle smide en atombombe  havde folk sikkert også kommet med kommentare som  "dyremishandler"
Har foresten en hund  den bliver sku smurt ind i sennep hver aften fordi jeg ikke gider at gå tur med den.  Den løber sig så næsten ihjel  men det passer altid med at jeg kan nå at vågne igen  så kan den ligge og sove de 21 timer jeg er væk i døgnet.
Den finder foresten føde over i naboens skraldespand  gider ikke rigtigt at købe noget til den  ;) <-----  den der kender i vel efter hånden  hvis ikke få lært den.
Avatar billede hobbez Nybegynder
09. oktober 2002 - 11:06 #37
7th skrev:

"At begynde at sprøjte dem med eddike, cola, maling, sennup eller andet, er dyremishandling og ganske strafbart i form af bøder."

Ævl !!!

Vis mig ET sted, hvor jeg kan se at det er dyremishandling at give en kat et strint vand, også med eddike i !

/Rob
Avatar billede 7th Praktikant
13. oktober 2002 - 07:00 #38
Kan ikke vise dig nogle steder, da det jo er dyremishandling og som sagt "strafbart" (i meget mild form selvfølgelig) ;) Kan iøvrigt ikke forstå hvorfor der absolut skal være eddike i vandet, når vand i sig selv kan gøre det...

Har forresten lige fået en ny kat på 15 uger, og den skal hverken sprøjtes til med eddike, cola, maling, sennup eller andet...
Avatar billede hobbez Nybegynder
13. oktober 2002 - 21:10 #39
Grunden til, at der skal være eddike (der i øvrigt ikke er giftig) er, at katten er nødt til at gøre sig ren bagefter (den slikker sig som bekendt) og den kan IKKE lide smagen.

Vand er ikke altid nok - eddiken skulle gøre forskellen.

/Rob
Avatar billede jettehartmann Nybegynder
08. november 2002 - 14:14 #40
Hvad med at smække en port på den carport, så skulle du (og din bil) kunne få fred for naboernes katte.
/JH