Avatar billede morten_01 Nybegynder
08. oktober 2002 - 13:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Afvikling af prog. over ADSL

Er det det muligt at afvikle et standard 32-bits windows program på en anden pc’ere, via en ADSL forbindelse – dvs. over internettet ?

P.t. er den ene maskine ”FTP-server” og dette fungere upåklageligt. Men det er ikke længere nok at kunne udveksle filer mellem maskinerne, et program skal nu kunne afvikles direkte. Begge maskiner har win2000 operativt system.

På forhånd tak
Morten
Avatar billede djeclemen Nybegynder
08. oktober 2002 - 13:48 #1
kan du ikke bare fjernstyre den anden maskine og gøre det såen
Avatar billede djeclemen Nybegynder
08. oktober 2002 - 13:48 #2
du skal nok også skrive lidt om hvor hurtigt de 2 adsl forbindelser er?
Avatar billede clausbjuul Nybegynder
08. oktober 2002 - 13:49 #3
Hvis du ikke har noget imod at sætte sikkerheden over styr er det ikke noget problem.

Opret et share på den maskine som har programmet
connect dig til det

\\ipadresse\sharenavn

kør filen

Sikkerheden kan evt. hæves noget ved at installere personlig firewall og tillade at maskinen der skal benytte programmet ipadresse lukkes igennem.

evt. kan windows egen "firewall" ipsec benyttes, men ved ikke hvordan denne sættes op korrekt
Avatar billede morten_01 Nybegynder
08. oktober 2002 - 13:57 #4
Til djeclemen: Forbindelserne 2X 256 Kb

Til clausbjuul: så vidt vides er min IP-adresse dynamisk.... kan din løsning så anvendes ?
Avatar billede advize Nybegynder
09. oktober 2002 - 11:11 #5
Gå ind på dyndns.dk og opret to forskellige adresser derinde - så har de to forskellige maskiner altid det samme hostname (såfremt du husker at køre opdatering hvis du har haft slukket for modem og router).
Og så kan du evt. forsøge dig med brugen af webshares - derfra kan man hente og afvikle forskellige programmer fra andre computere.
Avatar billede benny.dk Nybegynder
10. oktober 2002 - 10:13 #6
Med shares afvikler du ikke programmet på fjern-computeren.

Benyt dig af fjernstyringsprogrammer som findes både som betalbar og gratis programmer.

Det gratis kan være VNC som er simpelt og virker. Det er dog ikek det hurtigst der findes.

Det findes på http://www.uk.research.att.com/vnc

Du skal så sørge for at din router/firewall er åben for port 5800 (mener jeg det er).