Avatar billede ttw Nybegynder
08. oktober 2002 - 13:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan opnås "copyonly" access t. floppy i Win9x?

Hej!

Jeg ønsker at forhindre min brugere i følgende
disketteoperationer:
¤ starte programmer - og dermed også:
¤ åbne filer
¤ skrive til filer.
De skal med andre ord tvinges til at foretage al redigering/eksekvering på deres harddisk og fx (især!) ikke kunne åbne :DOC o.lign. direkte fra floppy.

Jeg har set på programmer som folderguard og stoplight, og er bekendt med flolock's fortræffeligheder, men 'problemmaskinerne' er alle win9x. Findes der en snedigere (gratis!) måde, at opnå
denne 'copyonly'-begrænsning?
Avatar billede ttw Nybegynder
08. oktober 2002 - 13:16 #1
ups - flolock=floPlock :0/
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. oktober 2002 - 14:30 #2
Dette var det bedste jeg kunne finde. det må være muligt at tilpasse det io korrekt vindoes version

Secure Access to Floppy Drives (Windows NT/2000/XP)
http://www.winguides.com/registry/display.php/204/

Disable the MS-DOS Command Prompt (Windows 95/98/Me)
http://www.winguides.com/registry/display.php/118/

Disable the Creation of Last Known Good (Windows NT/2000/XP)
http://www.winguides.com/registry/display.php/851/

Secure Access to CD-ROM Drives (Windows NT/2000/XP)
http://www.winguides.com/registry/display.php/203/
Avatar billede ttw Nybegynder
14. oktober 2002 - 14:45 #3
Brum-brumbrum... næh, det ku' jeg ikke få til at spille - jeg skal jo stadig kunne kopiere til/fra disketten.
Avatar billede deternal Nybegynder
21. oktober 2002 - 16:17 #4
Du mener altså at der kun må kunne læses/skrives/slettes fra disketten men ikke eksekveres/ændres?

Af ren nysgerrighed vil jeg gerne vide formålet (hvis jeg må være så fræk :P). Umiddelbart vil jeg da sige at det bedste er at uddanne brugere i logikken i at kopiere over på harddisken, da det at ændre/eksekvere fra en diskette nogle gange kan have sine ganske gode grunde.

Jeg må også erkende at med 9x opbygning lyder det som en ret uoverkommelig opgave mm. du finder et program med funktionen.
Avatar billede ttw Nybegynder
20. august 2010 - 21:31 #5
'deternal' havde ganske ret - i alle sine antagelser. Hvad formålet angik var det netop fordi brugerne IKKE var modtagelige for fornu.. øh, der var ikke tid til at efteruddanne dem.

En assemblerhaj ku' sikkert ha' hooket det relevante interrupt og opfanget (og NOP'et) de uønskede operationer, men da spørgsmålet har mistet enhver (praktisk) relevans, lukker jeg det.

"Spørgsmålet er over 3070 dage gammelt".
Du godeste!
;0)