Avatar billede sigaard Nybegynder
26. september 2000 - 12:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Automatisk installation af printer

Jeg skal indstallere en printer på en masse netværksmaskiner og vil gerne være fri for at skulle lave en \"Add printer\" på alle maskiner men istedet lave et script, en batchfil el. lign der får installeret printeren automatisk. Printeren skal bare installeres som en lokal printer...

Det kan lade sig gøre i W2K med et kald til rundll32(Se Q189105 på support.microsoft.com), men hvad med 95/98 og i øvrigt nt4?

Der er et åbent spg. der ligner men hvor der ikke er kommet et svar Jvf. \"Hvordan kan man oprette en printer fra script i win95\"

Avatar billede kf Nybegynder
26. september 2000 - 12:56 #1
En anden meget nem måde at installere en netwærksprinter i win 95/98 er at bare gå ind på den ´computer som deler printeren også dobbeltklikke på den, så installerer den den selv.
Avatar billede diskone Nybegynder
26. september 2000 - 15:15 #2
Hej Sigaard !

Jeg sidder netop i selvsamme problemstilling lige nu. Jeg har faktisk fundet ud af det samme som dig. Udover at den funktion tik Win2K og virker til NT4 ellers er der også con2prt tror jeg nok den hedder. En del af ZAK til NT4.

Jeg har prøvet med div. programmer at \"optage\" havd der sker med registy og div. filer når man laver en installation af en printer, for derefter at genskabe det med nogle regfiler og batch filer der kopiere driverene. Dette er desværre ikke lykkes mig endnu.

Jeg sidder i den situration at mit firma skal flytte og dermed for nye printer og netværk. Så nu har vi 400 brugere maskiner der skal have 8 nye printer drivere vær og de skal mappes til forskellige printer efter hvor de sidder i bygningen.

Hvis du finder ud af noget eller hvis der er ander der har forslag til hvordan dette kan gøre ville jeg være meget taknemmlig !

Per M.Bering
Avatar billede sigaard Nybegynder
26. september 2000 - 16:24 #3
kf>> Som sagt skal den ikke installeres som netværksprinter men som lokal ogsð pege pð en port der er \'captured\'.... I øvrigt også en løsning der ikke kan overlades til alle brugere uden at den vundne tid indhentes af en masse telefonsupport! :-)
Avatar billede sigaard Nybegynder
26. september 2000 - 16:28 #4
diskone>> Jeg har overvejet løsningen med et snapshot før og efter installation, men jeg har på fornemmelsen at der udover de forskellige OS\'er (vi har både 95, 98, nt4 og W2k) er for mange forskelle på hver enkelt pc...

Funktionen du omtlaer der både virker til w2k og nt4, er det den med rundll32?
Avatar billede diskone Nybegynder
26. september 2000 - 20:09 #5
sigaard> den funktion jeg omtaler der den med rundll32. Jeg læste det på www.ntfaq.com ( søgte på \"printer\" )

Den løsning med Snapshot før og efter har jeg rodet med de sidste par dage og har ikke kunne få den løst.

I dag fandt jeg ud af at ved at højre klikke på OEMSETUP.INF til printer drivere og vælge INSTALL, Genstarte PC\'en og køre et lille WSH script kunne jeg instalere printer, men desværre kun med Default navn som printer drivers navn ( det der optræder i printer folderen ).

Nu skal jeg bare have det til at virke uden at genstarte PC\'en. Så kan det hele blive pakket ind i et lille C program som så kan køre det hele uden brugen ser det ( eller skal fortage nogle valg )

er der nogle der ved hvordan man installere en inf fil fra command prompth ???
Avatar billede jezz Nybegynder
18. oktober 2000 - 12:36 #6
ellers prøv følgende link www.winhelp.dk
Avatar billede sigaard Nybegynder
20. februar 2001 - 14:51 #7
Har jeg lukket?