Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
08. oktober 2002 - 10:37 Der er 10 kommentarer og
4 løsninger

Kan ikke faa forbindelse paa lan siden af routeren

Vi har en Zyxel Prestige 314 med firmware ver. 3.20

Jeg har under SUA sat en intetrn ip 192.168.0.90 hvilket er en webserver til denne ip har jeg bundet port 80.

Naar jeg saa prover at smide vores eksterne IP i en browser faar jeg bare en login box til routeren

nogen der kan guide lidt???
Avatar billede lassebm Nybegynder
08. oktober 2002 - 10:51 #1
Hvad er det lige du vil med den?
Lidt bedere forklaring...
Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
08. oktober 2002 - 10:54 #2
Jeg skal have hul igennem port 80 fra vores eksterne ip til en server paa lan-side der sidder paa ip 192.168.0.90
Avatar billede ado.dk Nybegynder
08. oktober 2002 - 10:57 #3
Har du prøvet at skrive admin under password ?
Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
08. oktober 2002 - 11:00 #4
jamen det er ikke det der er problemet - det der kommer er en loginbox til min Prestige 314 router - Der skal jo bare vaere hul igennem til serveren paa lan siden
Avatar billede lassebm Nybegynder
08. oktober 2002 - 11:06 #5
Du har også hul, men tror ikke du kan komme igennem på den måde.
Så skal du køre noget remote control server af en slags på 192.168.0.90 og så en remote control klient på de andre maskiner...
Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
08. oktober 2002 - 12:05 #6
a hvad???? jeg skal have hul igennem til vores web-server gennem routeren... det skulle da ikke vaere noget problem. og nej der er ikke hul igennem kun til routeren.
Avatar billede mcbak Nybegynder
09. oktober 2002 - 10:47 #7
Du skal "remote controle" din router og åbne for port 80 den er pr. default lukket.
På webserveren skal du sætte routerens ip som default gateway.
Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
09. oktober 2002 - 12:03 #8
Dette er forsogt, men jeg faar stadig bare ne login box til routeren
Avatar billede madz Nybegynder
09. oktober 2002 - 12:13 #9
Skal du ikke bare Nat din offentlige ip adr, til 192.168.0.90 80??
/Mads
Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
09. oktober 2002 - 12:28 #10
det er det jeg prover men jeg faar bare den der dumme login box
Avatar billede madz Nybegynder
09. oktober 2002 - 12:35 #11
Hvem er udbyderen, og har du fast eller dynamisk ip? Og skulle den evt. være tildelt som fast, men hvor du får den som DHCP client(PPPoE)??
Avatar billede madz Nybegynder
09. oktober 2002 - 12:36 #12
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. oktober 2002 - 08:43 #13
Har ikke meget forstand på zyxel, men det der sker er at administrations programmet, åbenbart er webbaseret og lytter på port 80, både på den indvendige og udvendige side, hvilket må siges at være ret uheldigt. Du bør spærre for at administrationsprogrammet lytter på den udvendige port.

Men check forinden at eksterne brugere (der ikke sidder på dit netværk), rent faktisk også får denne login boks op.
Avatar billede madsbrodersen Nybegynder
17. oktober 2002 - 11:20 #14
har du forsøgt at sætte din router til at lytte på 8080 med dens eget webinterface og så nat'e port 80 til din interne webserver