Avatar billede uffed Nybegynder
08. oktober 2002 - 02:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til ombygning af firewall...

Det drejer sig om "ipchains på RedHat 7.3" med iptables aktiveret..
Jeg har lige nu en IPCHAINS fw kørende, måske lidt usikker, er faktisk ikke klar over det, for det er en jeg har fået og bare ændret værdierne...
Det drejer sig om http://www.u-soft.dk/linux7config/ipchains/firewall.txt som er den scriptet som skal ligge i /etc/init.d/ og http://www.u-soft.dk/linux7config/ipchains/firewall.conf.txt som skal placeres i /etc...

Mit problem op står i at jeg mener det er forvirrende sådan som man har blokeret for broadcast på internt-net, der er et eller andet galt, for jeg kan ikke se samba shares fra linux boxen på fra windåserne, men kan godt forbinde fra Windows hvis man skriver \\192.168.0.1 - så går den klokkeklart igennem...

Hvad skal jeg ændrer / fornye hvis jeg vil kunne bruge Samba på Localnettet, usikkert eller ej..

Min Linux redHat 7.3, Ipchains, Apache, Samba server skal kunne dele rescourcees til alle min pc'ere på lokalnettet  (192.168.0.1/24).. ipchains eller iptables ...

Er der nogen der kan hjælpe...

Det skal siges at der IKKE er X installeret på Boxen, og at der heller ikke ar Fysisk adgange til boxen !.

Mange takker  /
Uffe
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. oktober 2002 - 09:05 #2
Avatar billede uffed Nybegynder
08. oktober 2002 - 10:00 #3
Her er lige lidt tilføljelser:
Jeg ville ønske der var en flik person som havde et færdigt script til mig, eller ville hjælpe mig med at bygge et ..

mit scenarie:

              ___________                |--- windåse me
              | linuxbox  |----- Localnet--|---windåse XP
internet ----|          |                | wireless Access Point

server:
Linux RedHat 7.3

Ønskede services:
Apache, php, mysql
Samba (kun localnet)
DHCP ( kun localnet)
Squid ( transperant proxy)
SSH ( skal kunne tilgås BÅDE fra localnet og Internetttet)

Mit localnet : 192.168.0.0/255.255.255.0

server:
interntet-ip 80.62.157.4
localnet-ip: 192.168.0.1

Er der en der kan hjælpe med at bygge en firewall...
Jeg har desværre ikke så meget tid at jeg kan rive et en dag ud af kalendren til at læse tonsvis af doc. lige nu ...
/Uffe
Avatar billede uffed Nybegynder
08. oktober 2002 - 10:01 #4
som min firewall er lige nu, virker DHCP, og samba ikke ...
Samba virker sikkert ikke fordi man kan IKKE kan slå NetBIOS navn op ..

Og DHCP fordi ????

>>bufferzone... har du et script ?
Avatar billede dank Nybegynder
08. oktober 2002 - 11:01 #5
DHCP:

Hvad har du i din conf fil?
Er DHCPD startet?
Avatar billede uffed Nybegynder
08. oktober 2002 - 12:49 #6
ja . det er den ... for når jeg skriver /etc/firewall stop ... så begynder klienterne at få IP-adresser fra DHCPD...
så det er min Firewall.conf der skal skrives om, eller laves en helt ny ...
Avatar billede dank Nybegynder
08. oktober 2002 - 15:23 #7
ok.. men siden du ikke poster nogle konfig filer eller noget så er det umuligt at hjælpe.. lidt ligesom at gå ned til mekanikeren og sige bilen ikke virker - men bilen har man ladet stå derhjemme.. :)
Avatar billede uffed Nybegynder
08. oktober 2002 - 15:28 #8
øhhhh se mine link ovenfor ... ville bare ikke poste meter lange conf filer ...
Avatar billede uffed Nybegynder
11. oktober 2002 - 12:13 #9
ok ingen respons ...