Avatar billede Slettet bruger
18. juli 1999 - 19:40 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Spil igen igen. Zool2 virker ikke på Presario 4540. 233 MMX

Min søn er træt af sin far, for det er ikke muligt, at få zool2 til at køre på hans Computer. Ved opstarten af spillet kommer følgende meddelelse:

Programmet medførte en divisionsoverløbsfejl.
Kontakt programforhandleren, hvis problemet fortsætter.
Dette har jeg prøvet. Han havde intet svar.

Efter meddelelsen stopper programmet med Udført - Zool2.

Jeg har prøvet, at starte programmet fra Dos  og dospromt, med samme resultat. Dette resultat både under win95 og win98.

Spillet har kørt godt nok på farmands computer.

Ekstra Ekstra: Der er yderligere 50 point til den, som kommer med det svar, som får spillet til at køre på min søns computer.
Avatar billede draw Nybegynder
19. juli 1999 - 22:49 #1
prøv at ændre på din config.sys
files=100
buffers=50
Avatar billede cyberesben Nybegynder
19. juli 1999 - 22:58 #2
hold kæft det bliver helt nostalgisk!!! *G*
Avatar billede killermaid Nybegynder
20. juli 1999 - 22:25 #3
Jeg må desværre give cyberesben ret, der er ikke noget at gøre, du må leve med at din søn hver dag vil genere og plage dig med at han vil spille på din computer. :-)
\Killermaid
Avatar billede cyberesben Nybegynder
18. juli 1999 - 19:55 #4
Min erfaring er at hvis det ikke virker i ren dos, (altså genstart og vælg "kun kommandopropmt"), så er der ikke ret meget at gøre, især ikke når den laver en sådan fejl. Jeg ved at Zool2 virker på en af vores computere, en Pentium 166 med FX chipset, men jeg kan lige prøve det på min egen P2-BX.

Ellers må du ud og finde en gammel 386'er som nogen er trætte af, den kan sikkert køre det!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
18. juli 1999 - 20:11 #5
Hmm... spillet virkede på min P2 som kører Win98

jeg kan lige gå ned og prøve på vores server som er en P200MMX
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 1999 - 20:19 #6
Det er ikke noget med en Algoritme, som ikk er ok?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
18. juli 1999 - 20:41 #7
ok, der virkede det ikke i win98 (den frøs bare), men i dos virker det fint
Avatar billede cyberesben Nybegynder
18. juli 1999 - 20:43 #8
prøv også at boote i kun kommandoprompt til fejlsikker tilstand. så tror jeg det virker
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 1999 - 21:25 #9
Cyberesben det er med beklagelse, jeg må meddele, at det virkede heller ikke. Jeg fik nøjagtigt samme meddelelse og så var det spil slut.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
18. juli 1999 - 22:22 #10
jeg prøv at gå ind i bios og loade setup defaults eller bios defaults, og så start i ren dos
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 1999 - 23:46 #11
Forsøgt uden held. Jeg kan ikke få lov til at ændre i setup defaults.
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 1999 - 08:23 #12
Jeg undersøger de forskellge kommentare, og ser om der er et af dem, som kan bruges. Har meget svært ved at acceptere "sådan er det bare", der må være en mulighed. Ellers må det hedde "hvorfor er der ingen mulighed?"
Avatar billede Slettet bruger
03. august 1999 - 12:00 #13
Draw, disse linjer findes ikke i Config. sys på den maskine
files=100
buffers=50

Config sys på Compaq:

DEVICE=C:\WINDOWS\HIMEM.SYS /TESTMEM:OFF
DEVICE=C:\WINDOWS\EMM386.EXE NOEMS
DOS=HIGH,UMB,AUTO
rem - By Windows Setup - DEVICEHIGH=C:\WINDOWS\SYSTEM\CPQIDECD.SYS /D:IDECD001
FILESHIGH=80
BUFFERSHIGH=40,4
FCBSHIGH=10
SWITCHES=/F
device=c:\windows\COMMAND\display.sys con=(ega,,1)
Country=045,850,c:\windows\COMMAND\country.sys

divisionsoverløbsfejl har det noget med regneregistre at gøre?
Avatar billede tomaten Nybegynder
23. september 1999 - 08:41 #14
Prøv at downloade MoSlow og køre det. Det får din maskine til at køre lidt langsommere. Din maskine bliver se'føli' ikke ved med at køre langsomt !!!

Find det ved at søge lidt på nettet. Det fylder kun 9kb
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2000 - 08:18 #15
lukker