Avatar billede lom Nybegynder
07. oktober 2002 - 17:39 Der er 13 kommentarer

Pc tændes - når telefonen ringer

Glemmer jeg at slukke for mit modem (US-Robotics Sportster, eksternt 56k), så starter min computer, når telefonen ringer.

Det er selvfølgelig ikke noget større problem, men det irriterer mig, at jeg ikke kan finde ud af, hvordan man slår denne ”funktion” fra. Er der ikke nogen, som kan fortælle mig, hvad jeg skal gøre?
Avatar billede prodic Mester
07. oktober 2002 - 17:40 #1
Har du i din BIOS aktiveret Wake on Lan(WOL) eller WON ?
Avatar billede lom Nybegynder
07. oktober 2002 - 17:43 #2
Det vil jeg lige undersøge....
Avatar billede whatever Nybegynder
07. oktober 2002 - 18:00 #3
Prodic > Ikke Wake on Lan. Det må nærmere være Wake on ring?
Avatar billede prodic Mester
07. oktober 2002 - 18:08 #4
Selvfølgelig ja - det hedder naturligvis Wake on ring eller Wake on modem - noget i den stil.

whatever->Tak for rettelsen. *G*
Avatar billede lom Nybegynder
07. oktober 2002 - 18:13 #5
Jeg kan ikke finde nogen funktioner i bios, som hedder noget med wake on .. det ene eller andet. Kan det hedde noget andet?
min computer er en gammel svend (amd k62 300mhz)
Avatar billede lom Nybegynder
07. oktober 2002 - 18:23 #6
Nå! jeg skal i byen, men jeg vender tilbage senere på aftenen. Hvis det er til nogen hjælp, så er mit motherboard et EPOX EP-51MVP3E-M.
Avatar billede whatever Nybegynder
07. oktober 2002 - 19:00 #7
Ok. jeg har lige hentet manualen til dit bundkort.

I biosen vælger du "Power Management Setup" og disabler "Modem Ring Resume". Og så sætter du "LPT & COM" til off.
Avatar billede lom Nybegynder
08. oktober 2002 - 11:18 #8
TJEK! Jeg har nu ændret i BIOS så ”modem ring” er disabled og ”LPT&COM” på None, MEN computeren starter stadigvæk, når telefonen ringer.
I manualen til mit motherboard, står der at motherboardet understøtter ”Eksternal modem ring-in power ON og Keyboard power ON”. En Jumper kan placeres i positionerne Disabled, Enabled, og jeg har tjekket, at den er Disabled.
Hmmm! andre forslag? :-)
Avatar billede bongobride Nybegynder
08. oktober 2002 - 11:19 #9
Har du xp?
Avatar billede bongobride Nybegynder
08. oktober 2002 - 11:21 #10
Har du xp?
Avatar billede bongobride Nybegynder
08. oktober 2002 - 11:23 #11
Nå, lad os bare sige at du har xp så...

1: Gå ind i Kontrolpanelet, vælg system
2: Vælg nu Hardware, og enhedshåndtering
3: Find dit modem, højreklik på det og vælg egenskaber
4: Vælg fanen "Strømstyring", og deaktiver "Tillad at denne enhed sætter computeren ud af standby"
Avatar billede lom Nybegynder
08. oktober 2002 - 11:45 #12
Nej win98. Og her kan jeg ikke finde nogen sådan funktion…
Avatar billede jernespand Nybegynder
16. januar 2003 - 10:33 #13
det hedder WOM, (Wake On Modem) og må deaktiveres i bios