Avatar billede unraveler Nybegynder
07. oktober 2002 - 16:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

kan det betale sig...?

Jeg overvejer at putte noget nyt grej i min computer, men så på den anden side, jeg er sq ikke helt sikker på om det kan betale sig.

Mit system pt tæller det seriøst billige, men overraskende stabile K7S5A med 1333 mhz TB og 256 MB DDR pc2100 ram. Jeg er primært ude efter lidt mere ydelse i "det daglige", altså ikke til de vildeste spil konstant (kun fra tid til anden), men ekstra power til at kunne trække nogle tunge beregningsprogrammer sideløbende med almindeligt brug. Altså gemmer jeg lige investeringen i et vildt grafikkort lidt endnu... :)

I første omgang er 256 ram mere jo en billig investering, men hvor meget mere ydelse giver dette reelt?

M.h.t. processor, kan det så overhovedet betale sig at smide penge efter det nu - og i givet fald, hvor højt skal man op (uden nødvendigvis at købe det allerdyreste!)?

vh,

Anders.
Avatar billede unraveler Nybegynder
07. oktober 2002 - 16:58 #1
...glemte at sige, eftersom bundkortet forbliver i maskinen indtil videre, er det altså ikke den vilde overclocking-konfiguration, jeg er ude efter.
Avatar billede peet-49 Novice
07. oktober 2002 - 17:01 #2
Som du siger, det kan ikke betale sig, at møblere for meget om i en gammel maskine, rammene giver en ganske god forøgelse.
Avatar billede -simon- Nybegynder
07. oktober 2002 - 19:15 #3
256 mb ram vil betale sig. Du vil få meget mere ydelse efter min mening. Du kunne evt købe nogle af de nye pc3200 ram og bruge dem til senere.. De downclockes automatisk når du sætter dem i så der vil ikke være nogle problemmer der
Avatar billede peet-49 Novice
10. oktober 2002 - 20:37 #4
Takker for point.