Avatar billede virvelvar Nybegynder
07. oktober 2002 - 15:57 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Luk Porte

Hvordan kan jeg lukke de forskellige porte i Windows 2000?
Avatar billede dinkie Nybegynder
07. oktober 2002 - 16:00 #1
firewall
Avatar billede splatpack Nybegynder
07. oktober 2002 - 16:02 #2
Med en firewall, fra f.eks. www.sygate.com, så lukker du alle porte, derefer kan du så give de forskellige programmer adgang til at bruge de porte der er nødvendige for at de kan køre
Avatar billede virvelvar Nybegynder
07. oktober 2002 - 16:07 #3
hvis jeg nu vil lukke Port 139 kan jeg så ikke gøre det uden en firewall
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. oktober 2002 - 16:15 #4
www.zonealarm.com Gratis firewall.

test desuden din firewall her: https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Avatar billede splatpack Nybegynder
07. oktober 2002 - 16:16 #5
Måske kan du, men jeg ved ikke hvordan, jeg bruger firewall, og har gjort det i lang tid.....
Avatar billede splatpack Nybegynder
07. oktober 2002 - 16:19 #6
Ja det kan jo være ligemeget om man bruger Zonearlarm eller Sygate. Sygate fylder bare mindre, og bruger færre resurser i dit system, men de er nok lige gode.
Avatar billede virvelvar Nybegynder
07. oktober 2002 - 16:19 #7
ok, prøve det med firewallen
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2002 - 16:34 #8
Du kan sågtens lukke for alt, uden en firewall.

Denne vejledning er fra en engelsk version, har du en dansk, må du selv oversætte.

Åbn "Network and Dial-up Connections", marker dit netkort, højreklik og vælg "Properties". På fanebladet "General" marker "Internet Protocol (TCP/IP)" klik på knappen "Properties". I den dialogbox der popper op klik på knappen "Advanced", der kommer nu en ny dialogbox, klik på fanebladet "Options", marker "TCP/IP filtering, klik på knappen "Properties", sæt et hak i "Enable TCP/IP Filtering (All adapters)".
Du kan nu vælge vælge hvilke TCP Ports, UDP Ports og IP Protocols, du vil tillade.
Avatar billede burningice Nybegynder
07. oktober 2002 - 17:51 #9
tpo>> det er rigtigt, men noget skidt at få til at virke. Så snart man har slået filtering til er ALLE porte lukkede... så skal man selv til at åbne de enkelte som kan være et helvede... så er det nemmere med en firewall der har den omvendte mulighed, altså at åbne for alt undtagen den og den
Avatar billede jelzin101 Praktikant
07. oktober 2002 - 17:52 #10
og hvis du ikke vil have 139 åben kunne du jo vælge at stoppe fildeling :=)
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2002 - 18:02 #11
>cyberfessor
Du har ret i at det er et stort arbejde at åbne de relevante porte og protokoller, jeg syntes bare at det skulle med, da virvelvar bla. skriver: "hvis jeg nu vil lukke Port 139 kan jeg så ikke gøre det uden en firewall".
I flere professionelle firewals, her iblandt Microsoft's ISA Server, er der lukket for alt, indtil du selv åbner. Dette må være det mest sikre.
Avatar billede burningice Nybegynder
07. oktober 2002 - 18:04 #12
tpo>> det er rigtigt at det giver den bedste sikkerhed, men for almindelig jens der kører både kazaa, icq, messenger og alskens netmeeting og diverse servere er der pludselig flere 100'ede der skal åbnes, både tcp såvel som udp