Avatar billede webdesigner Praktikant
07. oktober 2002 - 15:07 Der er 18 kommentarer og
4 løsninger

IBM HD'er er SKOD!!!!

jeg ville lige høre jeres vudering op IBM's Harddiske
jeg har haft en til reperation og den er død igen...
5 af min kammerater har haft IBM HD'er og de er også døde...
alt i alt er de data der er tabt fra alle disse diske til sammen Ca.2 terabite hvilket er enormt...
en af dem har sendt hd'ern ind for 2 gang men han tør ikke bruge dem mere af angs for at miste data... hvad mener i af Godt eller skidt om IBM?
eller ER IBM død og borte???
Avatar billede webdesigner Praktikant
07. oktober 2002 - 15:08 #1
metal_hansen
07/10-2002 15:06:48    IBM laver slet ikke harddiske mere - de har solgt det.
Jeg har også 2 kammerater der har sendt adskillige til bytning - og så får de fanme en defekt retur igen!
IBM sucks!
Avatar billede webdesigner Praktikant
07. oktober 2002 - 15:09 #2
nanoq
07/10-2002 15:07:29    IBM har erkendt at de har haft nogle problemer med deres 60Gb IDE diske. Dette har desværre udvliklet sig til, at de har fået ry for at alle deres diske er noget skrammel.

Her i virksomheden har vi vel omkring 500 maskiner med IBM diske. Det er UHYRE sjældent det er diskene der skaber problemer. Så jeg har intet skidt at sige om IBM.

NanoQ
Avatar billede webdesigner Praktikant
07. oktober 2002 - 15:09 #3
euroman28
07/10-2002 15:09:00    Jeg var engang EDB-forhandler...jeg valgte at stoppe med at sælge IBM HD'ere, netop fordi jeg havde samme erfaringer som dig.
De går istykker for tit og IBM's ombytningsservice stinker..det tager fra 2 til 6 måneder på at få ombyttet diskene. Jeg vil påstå at ca 75% af de diske jeg solgte gik i stykker inden garantien udløb
Avatar billede webdesigner Praktikant
07. oktober 2002 - 15:11 #4
dj-freeman
07/10-2002 15:06:39    IBM er Noget lort syntes jeg også... det samme skete for mig.. jeg købte en Computer hos IPM og den gik ned 2 uger efter.. jeg havde købt sådan jeg bare kunne sende den ind så den blev lavet uden det vilel >Koste mig noget men det gjore det sq 1000 kr... Øhh ved ik hvad der sker for de Hash hoveder--
Avatar billede michael-k Nybegynder
07. oktober 2002 - 15:12 #5
har selv en 20gb  ibm  der er snart 1,5 år gammel  har aldrig haft problemer med den, så kan kun anbefale ibm diske :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. oktober 2002 - 15:15 #6
svar
Avatar billede md_craig Nybegynder
07. oktober 2002 - 15:17 #7
med alt den omtale og tumult der er omkring IBM diske har jeg for en sikkerheds skyld holdt mig fra dem... og det mener jeg man gør klogt i.. hellere være på den sikre side siger jeg...
Avatar billede dr^lotto Nybegynder
07. oktober 2002 - 15:17 #8
Jeg kan nu heller ikke tale for godt om IBM, deres diske kan sq ikke leve længere end 3 mdr.. :/ køb seagate i stedet :D
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. oktober 2002 - 15:17 #9
Generelt har jeg ikke noget imod IBM. Vi bruger en del af deres diske, og har umiddelbart ikke nogen problemer.

Men da jeg for en måned siden bestilte en 40Gb via nettet til en bekendt, kom den frem og var fra starten umulig at få fat på.
Ydermere har jeg set MANGE negative kommentarer om diskene på E.

Så summa sumarum - har man en der virker, er det nok fint, men der er åbenbart en lidt høj fejlarte - ikke bare på 60 og 80 Gb´erne, men også de øvrige serier.
Avatar billede the_email Nybegynder
07. oktober 2002 - 15:18 #10
Er jeg den enste der ser det anden indlæg som om at det er skrevet af Webdesigner, men alligevel, har NanoQ underskrevet.

TheEmail.
Avatar billede cholm Nybegynder
07. oktober 2002 - 15:19 #11
the email >>> Jeg ser de første 4 indlæg på denne måde...

/cholm
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. oktober 2002 - 15:21 #12
Jeg ser også de første 4 indlæg som skrevet af Webdesigner - men med den "formodede" forfatter som det første ord i indlægget. En Bug?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
07. oktober 2002 - 15:21 #13
ok jeg lægger lige et svar her så :)
Avatar billede webdesigner Praktikant
07. oktober 2002 - 15:23 #14
sorry.. var ikke hensigten :/
Avatar billede francke Nybegynder
07. oktober 2002 - 15:24 #15
Avatar billede euroman28 Nybegynder
07. oktober 2002 - 15:38 #16
Who cares..Taler vi om diske eller underskrifter ?
Avatar billede dj-freeman Nybegynder
07. oktober 2002 - 15:40 #17
..
Avatar billede dj-freeman Nybegynder
07. oktober 2002 - 15:40 #18
Svar
Avatar billede chr_s Nybegynder
07. oktober 2002 - 17:06 #19
Min nye 80 GB hdd fra IBM virker fint!
Avatar billede lord-klaus Nybegynder
07. oktober 2002 - 20:21 #20
jeg har en 60 samt 120 gb ibm er ca 1 år+...... køre mega godt
og jeg har dem nok til at køre ca. 9-11 timer hver dag...!!
Avatar billede webdesigner Praktikant
10. oktober 2002 - 14:31 #21
Chr_s og Lord-klaus...
Poor you..... poor you!!!!!
Avatar billede chr_s Nybegynder
10. oktober 2002 - 15:04 #22
webdesigner: Ikke græde - det er kun points!