Avatar billede devpac Nybegynder
07. oktober 2002 - 14:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

class not found (min mærkeligste java-fejl ever)

Hey !!!!
(Hjælp mig før jeg bliver sindssyg !)

HTML: <APPLET CODE="map.class" WIDTH=480 HEIGHT=540>

giver fejlen: "load: class map not found" nede i den grå statuslinje i browseren - selvom html-fil og class-fil ligger i samme dir.

Og det sjoveste er at: Det har virket før !!! Men af grunde jeg ikke fatter, må class-filen være blevet kompileret således, at den ikke kan ses af html-filen.
(Jeg ved det lyder ekstremt mærkeligt !!!)

HJÆÆÆLP
Avatar billede hbhansen Nybegynder
07. oktober 2002 - 14:18 #1
Er du sikker på at klassen stadig er en applet og at den stadig hedder map.class!
Avatar billede devpac Nybegynder
07. oktober 2002 - 14:21 #2
JEPS !!! Den hedder "map.class" og er af typen class-file
Avatar billede hbhansen Nybegynder
07. oktober 2002 - 14:22 #3
den hedder ikke tilfældigvis map.class.class du er sikker på at du kan se det præcise filnavn ?
Avatar billede soreno Praktikant
07. oktober 2002 - 14:28 #4
hvilken jvm bruger din browser ?
hvilken jdk har du kompileret med ?
Avatar billede devpac Nybegynder
07. oktober 2002 - 14:30 #5
Den hedder præcist "map.class" !!!!

Og det bliver endnu mærkeligere: Jeg flyttede html-fil og class-fil til
en anden server på et andet domæne, og så virkede det !!!!!
- Jeg har aldrig hørt at visningen/hentningen af en meget simpel applet (som viser et billede) skulle være afhængig af domænet/maskine !?
Avatar billede hbhansen Nybegynder
07. oktober 2002 - 14:32 #6
Ja, det er mærkeligt, det har jeg heller aldrig hørt om !
Avatar billede disky Nybegynder
07. oktober 2002 - 14:37 #7
prøv næste gang at slette din Browser Cache.
Det løste et tilsvarende problem for mig.
Avatar billede devpac Nybegynder
07. oktober 2002 - 15:22 #8
Har prøvet at slette Browser cachen uden held !!!!
(... det er sgu' fór mærkeligt)
Avatar billede cybermazedk Nybegynder
07. oktober 2002 - 17:17 #9
Du siger du flyttede det til en anden maskine (server) og så virkede det ...

Måske havde du ikke tilladelse til at hente applet fra den mappe, som applet'en lå i (webservere har noget med sikkerhed og hvor applet's mm må køre fra).

Bare en ide ... for siden det virker på en anden server, er der intet galt med class eller html filen ...
Avatar billede devpac Nybegynder
08. oktober 2002 - 16:40 #10
Ok, jeg har testet videre og er nået til følgende:

1) vi har ændret brugernavn på vores netværk
2) gammel .class fra før navneændring virker, mens
ny-kompileret virker ikke !!! på nær når jeg kører den fra mit eget drev !

Jeg har kigget på rettigheder på selve .class filen og den gamle og ny er totalt identiske ..... - Nogen forslag ?
Avatar billede devpac Nybegynder
10. oktober 2002 - 10:59 #11
har selv fundet fejlen (... eller hvad man kan kalde det)

Kørte med en jdk 1.4.1 (... hvilket burde være 10-4 topdog iorden)
Men jeg skiftede tilbage til 1.3.1 .... og så kunne det køre !?

... Men tak for hjælpen