Avatar billede lassebm Nybegynder
07. oktober 2002 - 14:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ISA redirect

Er det muligt i ISA når man har sat forskellige ting, så at få den til at fungere som gateway og så få ISA til at redirecte til den "rigtige" gateway......

Man skal altså sætte gateway'en på clienterne til det som, er ip'en hvor ISA er installeret, og så vil den bruge ISA's indstillinger for båndbredde osv. Men man skal jo så lige sætte ISA til at redirecte ud til den rigtige gateway...

Eller er det mig der er HELT lost med hensyn til det ISA der??
Avatar billede adsersen Nybegynder
09. oktober 2002 - 10:22 #1
ISA bruger gatewayen for den maskine hvor ISA er installeret. Sættes gatewayen på klienten derfor til ISA serveren (Installer ISA Firewall Client eller bruge NAT som kører som standard på ISA) vil ISA serveren route klientens request videre til serverens gateway, efter at have applied alle ISA serverens regler på brugerens forespørgsel...
Avatar billede lassebm Nybegynder
10. oktober 2002 - 18:49 #2
Ok. prøvede jeg også. Men virkede ikke.
Så er spørgsmålet bare hvad der er galt!

Er den startet når man har installeret den, eller hvordan fungere det lige, fordi jeg synes ikke (så vide jeg husker) var noget sted hvor at man skulle starte selve ISA serveren...
Avatar billede adsersen Nybegynder
11. oktober 2002 - 08:49 #3
Du kan se under Windows 2000 Services om ISA's services er startet. Der er både ISA Serverens kerne service, en firewall service, en proxy service og hvis du bruger webcache, en sådan service..

Prøv at installere firewall klienten på en klientmaskine, slå evt. proxyklienten(indbygget i IE) til eller fra.

Værd opmærksom på at INGEN eksterne IP adresser indgår under local scope i ISA opsætningen...
Avatar billede lassebm Nybegynder
11. oktober 2002 - 12:11 #4
hmm..
Kan bare ikke få det skidt til at virke...