Avatar billede euroman28 Nybegynder
07. oktober 2002 - 13:37 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Remote processes

Jeg har brug for at se hvilken processes der kører på en remote server. Hvordan gør jeg det ?
Avatar billede tubber Juniormester
07. oktober 2002 - 14:04 #1
Så skal du nok have fat i noget adsi.....ser lige på det senere hvis der ikke er kommet svar.....
Har ikke lige tid lige nu.....men du kan jo selv lige kigge hvis det er :O)
Avatar billede euroman28 Nybegynder
07. oktober 2002 - 15:59 #2
ADSI Active Directory Services Interfaces...jeg er spændt på at høre hvordan det har forbindelse til processes.
Avatar billede mikker Nybegynder
07. oktober 2002 - 16:51 #3
ROTFLACMEO

- Mikker
Avatar billede tubber Juniormester
07. oktober 2002 - 18:37 #4
Avatar billede tubber Juniormester
07. oktober 2002 - 20:39 #5
Mikker :
Hvad var det lige der var så sjovt ?
Avatar billede mikker Nybegynder
09. oktober 2002 - 16:38 #6
på daværende tidspunkt syntes jeg blot det lød humoristisk, som om euroman28 ikke rigtig troede på dig. Ikke at jeg tvivler på DU har styr på det, men med den måde jeg læste det på... Tjah så var jeg ved at falde ned af stolen af grin. :O)
Blev nok bare taget på et tidspunkt hvor jeg var i strålende humør.
Det var bestemt ikke for at fornærme nogen.

- Mikker
Avatar billede chris2k Nybegynder
02. november 2002 - 22:34 #7
Nu er det jeg gerne ville kunne sige at det teknisk ikker muligt, men det er det faktisk... Du kan bare ikke sådan uden videre lave det i VB. Der findes noget der hedder PsTools (ved ikke hvor du finder det) De kan vidst nok godt se hvilke proccesses der kører på en remote maskine.

Alternativet er at lave en lille server i vb, som du så kører på en anden maskine, og så har du så en klient til at lytte efter hvad der sker. Har engang lavet det, men har det desværre ikke længere...

Hvis du gerne vil have det, kan jeg bruge lidt tid på at puste dig i den rigtige retning...
Avatar billede tubber Juniormester
02. november 2002 - 23:42 #8
chris2k: Se lige de link der......og fortæl så hvad det er det prog gør ?

Hvis det ikke viser Processes, Services osv. og man kan starte og stoppe disse + redigere i useres - ja så er det vel også en der ikke kan kode....
Avatar billede chris2k Nybegynder
03. november 2002 - 01:00 #9
tubber: Det er jo meget godt alt sammen, men det kræver ADSI og WMI, og da jeg lavede det, havde vi ikke sådan noget tilgængeligt.

Hvad mener du med at "der vel også er en der ikke kan kode"?
Avatar billede tubber Juniormester
03. november 2002 - 01:21 #10
OG ?

Hvorfor ikke bruge det man kan ? Hvorfor kun holde sig til det chris2k havde engang......????

Du skrev jeg ikke kunne kode....i mit spg....For at være helt ærlig så syntes jeg du er lam......det link svare på hans spg + meget mere - og så er det vel lige meget om du havde det tilgængeligt engang.
Du skriver det ikke kan lade sig gøre, men det kan det jo, hvis man bruger de værktøjer der er tilgængelige.......
Avatar billede chris2k Nybegynder
03. november 2002 - 02:16 #11
tubber har tydeligvis set sig sur på mig, så dette er min sidste kommentar.

Jeg mener personligt ikke at man bare skal bruge alle mulige mystiske ting, uden at undersøge hvad de kræver og hvilke problemer de kan foresage... Jeg vil ikke påstå at jeg er ekspert i ADSI, og jeg har aldrig sagt at ADSI var en dårlig idé. Alt hvad jeg har gjort, er at forklare hvad jeg har prøvet og set virke uden nogle specielle system krav.

For tubber's skyld syntes jeg du skal bruge hans forslag... Ellers kommer han nok ikke til at sove i nat... Nå, i må hygge jer...

//C
Avatar billede tubber Juniormester
03. november 2002 - 02:18 #12
øhm det var dig der skrev det ikke kunne lade sig gøre uden en server og en klient.....
Avatar billede chris2k Nybegynder
03. november 2002 - 02:20 #13
(Aller sidste kommentar)

Jeg skrev: "Der findes noget der hedder PsTools (ved ikke hvor du finder det) De kan vidst nok godt se hvilke proccesses der kører på en remote maskine."

Derefter skrev jeg som alternativ at man brugte en server/client løsning.

Det må være nok ordsalveri for i aften!
Avatar billede tubber Juniormester
03. november 2002 - 02:20 #14
og en anden ting,´jeg ved ikke hvad ADSI stiller af krav som VB ikke gør ? det er da vidst VB der stiller krav her, har selv brugt ADSI og det kræver ikke noget som VB ikke kan, men VB stiller krav til maskinen programmet afvikles på kører Windows....
Avatar billede chris2k Nybegynder
03. november 2002 - 02:45 #15
Hehe...du bliver ved...
Avatar billede tubber Juniormester
03. november 2002 - 02:50 #16
Go'nat
Avatar billede euroman28 Nybegynder
04. november 2002 - 18:18 #17
Sikken debat.
Tubbers svar var da ikke helt ved siden af. Problemet er bare at det ikke virker på NT 4.0. ADSI kræver min. Win2000
ADSI er en del af Win2000 så det virker fint på Win2000, men seneste version af WMI til NT har ingen VB-dll'ere, kun C-headers. Jeg har så fundet en ældre version der indeholder de VB-classer jeg skal bruge, men det virker stadig ikke, selv om jeg har testet på flere NT-stationer. Jeg får fejlen ActiveX cannot create Object, når jeg prøver at accesse andre PC'ere end den lokale.

Det jeg skal bruge er en medtode at hente remote processes fra en VB6.0-applikation der kører på en NT 4.0 SP6 platform.
Jeg har set flere applikationer der kan dette, så jeg er ikke interesseret i at vide hvem der kan...jeg vil vide hvordan JEG kan. Jeg vil umiddelbart mene det ikke burde være nødvendigt at bruge 3-parts værktøjet til noget så windows-orienteret.
Avatar billede tubber Juniormester
04. november 2002 - 18:22 #18
På microsofts hjemmeside der kan du hente ADSI 2.5 og installere på din NT4.0 så virker det også der :O)
Avatar billede tubber Juniormester
04. november 2002 - 18:25 #19
Og når du compiler dit prog skulle den gerne tage de nødvendige DLL'er med.....

Så måske du skal installere ADSI 2.5 på den maskine du arbejder på også...
Avatar billede euroman28 Nybegynder
04. november 2002 - 18:40 #20
Og så lige en kommentar til CsTools....jeg har fundet de nøjagtig samme funktioner på MSDN's eksempler...han har altså tyvstjålet det hele fra Microsoft..ja han har ikke engang gidet rename variablerne, så de meste af koden er identisk med MS eksempler.
Avatar billede chris2k Nybegynder
04. november 2002 - 20:33 #21
euroman28: Eksemplerne hos MSDN er frit tilgængeligt for alle. Microsoft tager ikke copyright af dem... Du kan bruge alt som du vil.
Avatar billede tubber Juniormester
04. november 2002 - 22:02 #22
Der står på sitet det kræver SP5 i NT4 chekkede lige mit link....
Avatar billede euroman28 Nybegynder
05. november 2002 - 06:36 #23
Chris2k...jeg er klar over at man kan bruge MS eksempler som man vil, min pointe var bare at CsTools manden ikke er en programmør, han laver bare copy & paste og skriver så sit eget navn på.

Tubber...Jeg kører SP6, jeg har iøvrigt prøvet at installere ADSI2.5..jeg får stadig fejl...jeg vil rode lidt mere med det når jeg får tid.
Avatar billede tubber Juniormester
05. november 2002 - 07:28 #24
Hvad sp kører du med til VB ? bare en tanke...

Jeg kører sp4.....kan måske have noget med det at gøre...
Avatar billede euroman28 Nybegynder
05. november 2002 - 15:25 #25
Jeg kører med SP5
Avatar billede euroman28 Nybegynder
05. november 2002 - 15:28 #26
Jeg har i mellemtiden installeret en Win2000 PC for at teste der...den kommer med samme fejl. csTools processes var sat til on error resume next, så programmet henter processes lokalt på maskinen uden at komme med en fejl.
Jeg må kigge lidt nærmere på det idag.
Avatar billede tubber Juniormester
05. november 2002 - 16:33 #27
Jeg får ikke fejl på min, heller ikke når jeg ser på min kærestes computer....

Måske det er en ref.....

Kan du fortælle hvad error det er ?
Avatar billede euroman28 Nybegynder
06. november 2002 - 01:19 #28
Fejler er 'ActiveX cannot create object'.
Jeg har fundet problemet...de virker på alle de servere der har installeret WMI, men på de maskiner uden får jeg fejl som siger Class not registret...WMI skal altså installeres på alle maskiner før de virker og det er ikke muligt i mit tilfælde.
Jeg bruger ligenu et program der hedder Hyena og den viser processes fint på en standard NT4...så det må kunne lade sig gøre på en anden måde uden at skulle installere noget på maskinerne.
Avatar billede tubber Juniormester
06. november 2002 - 02:59 #29
Har du chekket om referencen : Active DS Type Library. er slået til ?
Avatar billede euroman28 Nybegynder
06. november 2002 - 03:37 #30
Det er den..som sagt så virker det lokalt på maskinen og på remote PC'ere med WMI...det ville også undre mig hvis MS havde udeladt nogle referencer i deres eksempler.
Avatar billede euroman28 Nybegynder
17. januar 2003 - 03:11 #31
Jeg har lagt det på hylden indtil videre, men Tubber kom tættest på en løsning.