Avatar billede rexisgod Nybegynder
07. oktober 2002 - 13:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Palm GPRS opkobling via T86i

Er det muligt fra en Palm 515 via infarød forbindelse til en SonyEricsson T68i at koble sig på internettet.
Telefonabonnementet på SonyEricsson er TDC med GPRS.

J har fået Palm 515'eren og T68i til at tale sammen, det j mangler er sådan set et browserprogram der kan koble op via GPRS.

Mvh Lars
Avatar billede adsersen Nybegynder
09. oktober 2002 - 12:26 #1
Hej Lars.

Du skal bare lave en normal dialup forbindelse fra din Palm. Istedet for at ringe op til et telefonnummer ringer du til en GPRS kode. Den er næsten universel for udbyderne, men kan variere lidt.

Prøv med *99***#1 (Orange bruger denne) eller *98***#1

kontakt evt. TDC for at få den opkaldskode de bruger hvis ovenstående ikke virker.
Avatar billede jensb Nybegynder
10. oktober 2002 - 21:07 #2
Hvis du har fået det til at koble op, og bare mangler en browser så download Eudora (freeware).  http://www.eudora.com/internetsuite/  Der er også et mailprogram.

Jeg bruger *98# som opkaldsnummer på Palm'en, og det virker fint sammen med min T68 med Sonofon GPRS
Avatar billede jmc Nybegynder
17. oktober 2002 - 12:08 #3
Du skal benytte IRDA to PC og ikke IRDA to MODEM
Avatar billede rexisgod Nybegynder
17. oktober 2002 - 12:10 #4
jmc: kan j få dig til at uddybe dit svar
    forklar lidt mere...
Avatar billede jensb Nybegynder
17. oktober 2002 - 12:25 #5
Måske denne artikel kan hjælpe dig

http://www.pdanmark.dk/Artikler.asp?Id=31
Avatar billede jmc Nybegynder
17. oktober 2002 - 12:31 #6
Hvis det er en Ericsson skal du have dette program:
http://www.freewarepalm.com/communication/pppset.shtml

jeg benytter Orange og fandt ud af at man i pref
connection > edit skal vælge IRDA to PC og ikke IRDA to MODEM.
Avatar billede rexisgod Nybegynder
11. november 2002 - 12:21 #7
Ingen af delene virkede ! desværre lukker nu før han skal nok have en anden PDA.