Avatar billede gertk99 Nybegynder
07. oktober 2002 - 10:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Win 98

Jeg var på besøg hos en ven for nyligt, de havde efter sigende slukket computeren uden at lukke den korrekt.
Der er tale om win 98, når computeren nu starter op, ender den med sort skærm og følgende tekst.
"Under initialiseringen af enheden IOS:
Fejl. En I/O undersystem driverkunne ikke indlæses. Enten er en af filerne i undermappen.\iosubsys ødelagt, eller systemet mangler hukommelse."
Der kan muligvis være tale om at der er sket en skade med harddisken, de forsøgte efter sigende at defragmentere umiddelbart efter de havde slukket ukorrekt, der stod så at 2 klynger var beskadigede.
Jeg forsøgte at tilgå windows mappen via dos, men det kunne ikke lade sig gøre?
Hvis der er nogen der har haft lignende oplevelser og har løst dem vil jeg gerne høre om det.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
07. oktober 2002 - 11:03 #1
I kan prøve at installere 98 oveni.
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2002 - 11:29 #2
Jeg ville prøve dette > gå i BIOS > load setup default > save
start op på Win98 startdiskette > scandisk c:\ > overflade scanning ? ja
Processen tager godt nok en hulens tid navnlig ved store diske og især hvis der er fejl, men jeg har nu erfaring for at det hjælper ganske ofte
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. oktober 2002 - 12:32 #3
Fandt denne info på nettet (har ingen anelse om det virker):

Error message 'Windows General Protection Fault when initializing the IOS device'.
You can solve this problem by renaming the RMM.PDR file in the \Windows\System\IOSUBSYS subdirectory to RMM.BAK. You can use Windows Explorer to do this. The Windows Protection Fault will generally no longer occur
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. oktober 2002 - 12:38 #4
Hmm... hvis du ikke kan komme ind i windows mappen, kan du heller ikke så godt omdøbe en af filerne derinde.
Dog kan du prøve kommando prompt til fejlsikret tilstand, og se om du så kan komme ind i windows mappen.