Avatar billede cramon Nybegynder
06. oktober 2002 - 22:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Rapport med underrapporter og forespørgsler

Jeg har følgende problem:
jeg har oprettet en rapport med underrapport der begge er baseret på forespørgsler hvor der skal tastes en værdi i et parameterfelt, værdien for begge forespørgsler er den samme, hvordan kommer jeg udenom at skulle taste den samme værdi 2 gange efter hinanden?
Avatar billede mugs Novice
06. oktober 2002 - 22:27 #1
Hvis både rapporten og underrapporten indeholder det samme nøglefelt (kundeID) kan du i den forespørgsel, der danner grundlag for underrapporten indtaste flg. i kriterielinien for feltet "kundeID"

[Forespørgsel1]![Kunde]
Avatar billede cramon Nybegynder
06. oktober 2002 - 22:45 #2
Begge er baseret på flere relationer, og har ikke samme nøglefelt, desværre..
Avatar billede mugs Novice
06. oktober 2002 - 22:49 #3
Hvis du skal indtaste den samme værdi 2 gange, må der da være et felt der er ens for forespørgslerne for både rapport og underrapport.
Avatar billede cramon Nybegynder
06. oktober 2002 - 23:03 #4
Ja!, feltet (i dette tilfælde "sagsnummer")er det samme i begge forespørgsler og er også et nøglefelt, måske har jeg ikke forstået dit forslag, hva' skal der så være som kriterie i rapporten??
Avatar billede cramon Nybegynder
06. oktober 2002 - 23:30 #5
OK, har forstået nu!!!, det virker.. tak for hjælpen, dette site er uvurderligt nå man sidder alene med et problem....
Avatar billede mugs Novice
07. oktober 2002 - 05:19 #6
Selv tak - og tak for point.