Avatar billede pikekiller Nybegynder
25. september 2000 - 19:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

counter strike server

hejsa jeg kunne godt tænke mig at lave en counter server til internet spil så mine venner kan joine mit spil hvordan laver jeg det ?????
Avatar billede lojmann Nybegynder
25. september 2000 - 20:43 #1
Tja, du skal jo bare finde noget software som kan køre via TCP/IP, kan selve spillet ikke det? Så er det jo bare at sætte det op og så give din IP til dem du vil spille med... :)
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
26. september 2000 - 08:11 #2
Du skal da bare have consollen slået til, så står server adressen som noget af det allersidste. f.eks 268.45.86.468:27015.
Det skal dine venner så skrive under \"Internet games\" og \"add server\" så bliver serveren smidt ind blandt alle de andre (hvis der er nogen)
Ellers kan du bruge et program der hedder Gamespy,  den lukker dem direkte ind på serveren når de har skrevet adressen.
http://www.gamespy.com/
Avatar billede stenbryggen Nybegynder
29. september 2000 - 12:24 #3
Hvilken platform bruger du ?

Linux: Så skal du have en dedicated halflife server, med counterstrike installeret.

Windows: Skal du bare starte en server, eller hvis du har en \"server\", skal du starten en dedicated server.

Avatar billede stenbryggen Nybegynder
29. september 2000 - 12:27 #4
Avatar billede pikekiller Nybegynder
01. oktober 2000 - 11:03 #5
jeg kan ikke få det til at virke
Avatar billede stenbryggen Nybegynder
02. oktober 2000 - 10:27 #6
Bruger du telefon-modem eller har du adsl ?

Skal den være åben hele tiden eller kun engang imellem. Og hvilken platform skal den kører på ?
Avatar billede pikekiller Nybegynder
03. oktober 2000 - 08:06 #7
jeg har adsl, og nej, den skal ikke være åben hele tiden, men kun når vi skal spille.
Avatar billede stenbryggen Nybegynder
03. oktober 2000 - 09:52 #8
Hvad er problemet så ? Du skal da bare starte en server inde i spillet, og så skal dine kammerater connecte til din ip. Det kan også være at du skal ændre i din router, for at åbne for de porte som halflife bruger. Kig evt. på server.counter-strike.net