Avatar billede krisbjoern Nybegynder
06. oktober 2002 - 20:21 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Probs med kørsel af website!!!

Nogen kan GODT se sitet og andre kan IKKE...

Det er jo i og for sig ikke nogen ualmiddelig fejl.
Jeg kan bare ikke lige gennemskue det!

Her er sitet: www.stochholmx.dk/Hanne

Jeg vil gerne have feedback fra alle der "gider" bruge 2 min. på at besøge sitet. Fortæl om du kan se f.eks. "Billeder" og "Biografi"... Derefter vil jeg gerne vide hvilket Operativ System du bruger(Win98, XP, MacOS 9 osv.) og hvilken Browsertype + version.

Har du også et bud på hvad der går galt kvitterer jeg med de 60 point for et godt svar.

Lidt info om sitet:
Det er bygget op i 2 frames hvor der i øverste frame er en Flash-menu som sender en besked om at hente et givet dokument ind i framet nedenunder(Body).

Sitet er scriptet i ASP/VBScript med en lille smule javascript(udenfor ASP<tag>'ene - se'føli).

FEJLMEDLING:
Der loades noget ind i body-framet bare ikke hele indholdet. Baggrundsfarve og overskrift kommer frem, men de ting der hentes i databasen vises ikke.

Jeg bruger selv Win98 og IE6.0 og kan GODT se sitet.
Jeg har testet sitet i Netscape 6.2 og Opera og her sker det samme som det ovenforbeskrevne problem.

Hvis i vil se koden lægger jeg den selvfølgelig herud.

På forhånd tak!
Venligst
Kristian Bjørn

I kan maile til mig på: kb3@tdcadsl.dk
Avatar billede kane Juniormester
06. oktober 2002 - 20:27 #1
jeg har prøvet det hele.
Alt virker.............billder og assemblage.

Den eneste fejl jeg kan finde er at hvis du har set et billede og trykker på assemblage i stedet for Tilbage til oversigt, så går den totalt i ged..........den låser og står og søger hele tiden.
Avatar billede kane Juniormester
06. oktober 2002 - 20:28 #2
p.s jeg har win2000 og IE5
Avatar billede kane Juniormester
06. oktober 2002 - 20:29 #3
hmmmmmmm nu er siden hvis nede..........skulle lige prøve fejlen en gang til.
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
06. oktober 2002 - 20:31 #4
--> kane
Prøv evt. at slette din Cache.
Og opdater siden.
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
06. oktober 2002 - 20:34 #5
--> kane
Jeg kan ikke få siden til at gå ned hved at trykke på en anden(eller den samme) kategori i stedet for tilbage-linket efetr at have set et billede?!?
Avatar billede kane Juniormester
06. oktober 2002 - 20:39 #6
hjælper ikke............den er død død død
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
06. oktober 2002 - 20:45 #7
Okay - Det er jo ikke så godt.
Det er noteret!!!
Tak for hjælpen, so fare!

Venligst
Kristian Bjørn
Avatar billede peterp1 Nybegynder
06. oktober 2002 - 22:41 #8
jeg får kun overskrifterne frem i "body-framen"

bruger NT 4.0
IE 6.0
Avatar billede souledout Nybegynder
06. oktober 2002 - 22:45 #9
Virker fint her.

Windows XP Pro DK
IE 6.0 (fuldt opdateret)
Avatar billede excession Nybegynder
07. oktober 2002 - 00:57 #10
hej kris

har ingen problemer her..

w2k
IE6 med IE6 service pack1
Avatar billede bondester Nybegynder
07. oktober 2002 - 08:30 #11
Det hele virker fint her.

Kører med Windows XP Pro DK og IE 6.0
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
11. oktober 2002 - 18:05 #12
## LUKKER ##

Jeg har løst problemmet - 1000 TAK for hjælpen.

Til interesserede kan jeg sige at problemmet er den kommando man med
ActionScript i Flash(5) bruger til at åbne et dokument med i et andet frame og hvor der sendes en URL-streng med som der skal spørges til i det
dokument der loades( i ASP f.eks. request.queryString("Kategori") )

I stedet for(som normalt) at skrive denne URL:
"../ssi/vis.asp?mode=A&Kat=5&Page=Thumb"
Skal der tilføjes et '&'-tegn til sidst for at få HELE sætningen sendt med:
"../ssi/vis.asp?mode=A&Kat=5&Page=Thumb&"

Så virker det også i ældre IE-browsere og i Opera6.0 og NetScape6.2

Så nu er jeg jo en glad mand!!!

Venligst
Kristian Bjørn
Avatar billede kane Juniormester
11. oktober 2002 - 20:49 #13
cool.....tak for point