Avatar billede nutten Nybegynder
25. september 2000 - 18:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Photoshop 5.5

Er det muligt at konvertere et firkantet billede til en cirkel? Og i så fald hvordan?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
25. september 2000 - 18:28 #1
Den må du forklare lidt mere.
... er det et cirkulær udsnit, eller hva\'
Avatar billede prodic Mester
25. september 2000 - 18:33 #2
du kan såvidt jeg ved ikke tilpasse et billed(firkantet) til en cirkulær figur uden at du kommer til at beskære en del af figuren eller at den får en mærkelig form bagefter.
Jeg tænker mest på det filter der hedder sphere, hvor du laver en \"udbuleing\" i dit billed, men det er nok ikke det du ønsker.
Men jeg er som sagt overbevist om at man ikke kan gøre det uden at man skal beskære sit firkantede billed. Men måske er der andre, der ved det.
Avatar billede nutten Nybegynder
25. september 2000 - 18:42 #3
fotograf >>

Jeg har et firma logo der er firkantet, dette skal laves til en cirkel og det gør for så vidt ikke noget der beskæres lidt i det, og hvis det ( ABSOLUTE ikke nødvendigt )også kan komme til at ligne lidt kugle eller noget, vil det bare  være 20 gange federe, men altså ikke nødvendigt :)

Håber forklaring ok?
Avatar billede mkmm Nybegynder
25. september 2000 - 22:36 #4
Nutten

Send billedet til mkm1975@yahoo.dk

Så skal jeg give et forslag

/mkmm
Avatar billede steffen Nybegynder
26. september 2000 - 07:03 #5
Photoshop fatter ikke rigtigt cirkler.

Drøn det en tur i Corel et øjeblik i stedet.
Avatar billede barlach Nybegynder
26. september 2000 - 11:59 #6
mener du f.eks.: >render>3d transform
den er ikke perfekt til jobbet.
Adobe Dimensions kan gøre det.
Avatar billede morrissey Nybegynder
02. oktober 2000 - 13:20 #7
Det kan IKKE lade sig gøre at bevare et helt firkantet billede i en cirkel - man bliver nød til at beskære. Hvis du vil have et program der kan gøre det - så hent Netsketch på www.vegasfx.com

Ha\' det rart!...
Avatar billede uran Nybegynder
11. oktober 2000 - 12:28 #8
Ved hjælp af Kai\'s powertools, er der rige muligheder for at få dit firkantede logo til både at blive som en cirkel og til at ligne en kugle.
Avatar billede nutten Nybegynder
24. oktober 2000 - 13:01 #9
Fundet en anden løsning, ellers tak for indsatsen!