Avatar billede well_r Nybegynder
06. oktober 2002 - 18:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Stofanet

Hej allesammen..
Jeg sidder og har en ven som skal have installeret internet på sin computer..
han har stofanet og hans opsætning virker fint på hans gamle computer som kørte med windows ME.. nu kører han den nye med XP - og hverkan han eller jeg fatter noget af opsætningen på sådan en maskine..

Jeg har været herinde og kigge:
http://www.stofanet.dk/opsaet/tcpip-opsaet.php?by=Aarhus&subnet=255.255.255.0&dns1=212.10.10.4&dns2=212.10.10.5&dns3=212.10.10.3

Men jeg kunne altså ikke finde noget.. for XP er HELT anderledes - så jeg er MEGET forvirret!
er der nogen af jer der har en side der kan forklare hvad jeg skal gøre?
eller evt. selv lave en side med screenshots o.l.?

Da jeg ikke kunne finde en passende kategori så valgte jeg altså at skrive det ind her..
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
06. oktober 2002 - 18:01 #1
Den skal bare sætte til finde IP osv. automatisk !!
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
06. oktober 2002 - 18:02 #2
sættes even..
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
06. oktober 2002 - 18:02 #3
Hvis du ikke ved hvordan
Højreklik på Netværksteder -> Egenskaber
Avatar billede p2 Nybegynder
06. oktober 2002 - 18:02 #4
Har du prøvet at connecte til http://signon.stofanet.dk - efter at tallene er skrevet ind i TCP/IP ?
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
06. oktober 2002 - 18:04 #5
p2 - Man skal ikke skrive IP og sådan noget selv mere.. - DHCP ;)
Avatar billede well_r Nybegynder
06. oktober 2002 - 18:07 #6
jeg har prøvet det med at connecte til signon.stofanet.dk
Avatar billede well_r Nybegynder
06. oktober 2002 - 18:12 #7
Man kan ikke sætte den til at finde en ip automatisk.. da det drejer sig om en FAST IP
en FORUDBESTEMT IP.. som jeg skal have for at komme ind på netværket..
Avatar billede well_r Nybegynder
06. oktober 2002 - 18:12 #8
andre forslag`?
Avatar billede well_r Nybegynder
06. oktober 2002 - 18:57 #9
Det jeg er mest i tvivl om er denne "DNS-KRUSIFIKS" eller hva fanden den hedder
altså
jeg ved ikke hvor jeg skal indtaste
Vært: "stofa"
Domæne: "stofanet.dk"

Hjjjjjjjjjjjjæææææææææælp :(
Avatar billede well_r Nybegynder
07. oktober 2002 - 13:53 #10
stadig ingen der kan hjælpe?!
Avatar billede onkel-l Nybegynder
07. oktober 2002 - 19:10 #11
så skal du bare ind i netkort egenskaber og sætte det op , du har fået alle nummerne der skal sættes ind da fik stofanet.
Avatar billede well_r Nybegynder
07. oktober 2002 - 20:54 #12
Jeg fandt selv ud af det..
jeg slukkede blot modemet og startede det op igen ;)