Avatar billede darthmaul Nybegynder
25. september 2000 - 16:21 Der er 34 kommentarer

Hvordan laver man en mailinglist..

Hvordan laver man en mailinglist så når man vil sende en mail til listen så skal bare f.eks bare sende den til hej@hej.dk
Avatar billede 8800 Nybegynder
25. september 2000 - 16:43 #1
Hvad er din mail?
Avatar billede lasse1024 Nybegynder
25. september 2000 - 16:51 #2
lytter med
Avatar billede ctv! Nybegynder
25. september 2000 - 17:04 #3
8800-->Kører sådan en på MYSQL?
Avatar billede darthmaul Nybegynder
25. september 2000 - 17:09 #4
8800>> hvorfor det??
Avatar billede parazite Nybegynder
25. september 2000 - 17:51 #5
Der ligger en på http://www.parazite.f2s.com/eksperten/nyhed.zip . På tysk, men kanon! :o)

- Parazite

P.S: Den kører udelukkende på textfiler!
Avatar billede 8800 Nybegynder
25. september 2000 - 19:46 #6
<<PARAZITE>>

HVEM GAV DIG DETTE SCRIPT?? JA, DET VAR SQ MIG... DERFOR BEHØVER DU JO IKKE \"HUGGE\" POINTSNE FRA MIG VEL? TÆNK DIG DA LIDT OM!! HVIS DET ER SÅDAN VI LEGER, ER DU PLUDSLIG KOMMET PÅ MIN BLACKLIST!!
Avatar billede 8800 Nybegynder
25. september 2000 - 19:47 #7
<<Darthmaul>> ville bare sende en til dig...
Avatar billede jd Nybegynder
25. september 2000 - 20:09 #8
8800-> Slap nu af mand!! -er det måske dig der har lavet scriptet? Parazite vil vel gerne bare hjælpe darthmaul, og han kunne da ikke vide at du også havde set spørgsmålet!
Efter min mening har Parazite ærligt og redeligt fortjent points\'ne!

/Jon@z
Avatar billede parazite Nybegynder
25. september 2000 - 21:00 #9
8800 : Nå, så du gav mig dette script? Ærlig talt, så synes jeg det er LIDT spild at diskutere \'retten\' til at henvise til et script, som er helt og aldeles frit, men vil da gerne rette lidt op på det rygte du lige har givet mig.

1 : Hvor er copyright-oplysningerne, der siger, at du har den fulde ret til scriptet?

2 : På min computer har jeg scriptet liggende i en zip-fil, der blev oprettet d. 6. sept. Dette var første gang jeg så scriptet. Jeg hentede det SELV på hotscripts.com, rettede det til, og begyndte at implementere det på min side http://www.parazite.f2s.com/nuz/index.php3 .
Den første gang jeg lægger scriptet på eksperten.dk er d. 7. sept. kl. 23.25.48. Ref: http://www.eksperten.dk/spm/25096 . I nævnte spørgsmål ønsker jeg at lægge 3 funktioner i en og samme fil, og som du nok kan se, så ligger mailingliste-scriptet i denne fil.
Anden gang jeg henviser til scriptet på eksperten.dk er d. 19.9.00 kl. 01.41.37, i et spørgsmål hvor brugeren friiser søger et nyhedsbrev-script. Ref: http://www.eksperten.dk/spm/26071 .
Tredje gang jeg henviser til scriptet er samme aften, hvor [tpl]foxy eftersøger samme slags script. Ref: http://www.eksperten.dk/spm/26154 .
Fjerde gang er så i dag, hvor jeg - som jeg normalt gør - henviser til scriptet. Du har ovenfor spurgt efter en e-mailadresse, men jeg kan jo umuligt vide, at du har tænkt dig at sende samme script. Mener derfor ikke at jeg \'stjæler\' nogens point, ved at lægge en fil på min egen server, og gøre spørgeren opmærksom på det.

Ifølge ref: http://www.eksperten.dk/spm/26516 og ref: http://www.eksperten.dk/spm/26532 vil jeg faktisk vove at påstå, at det er dig, der har tjent point på et script, som jeg i første omgang henviste til, men vil helst ikke bevæge mig ned på samme niveau som dig, så beskylder ingen. Scriptet er jo - som nævnt - 100% frit, og alle har naturligvis lov til at bruge det som de lyster. Blot de ikke anklager mig for at have stjålet det fra dem.

Håber på en lille uformel undskyldning, medmindre du selv kan henvise til spørgsmål før d. 7. sept. kl. 23.25.48, hvor du har henvist til scriptet. I nævnte tilfælde vil alt være glemt.

- Parazite, der venter på svar.

P.S: jd: Mange tak for støtten! :o)
Alle: Brug dog det script! Det er for lækkert! Smider en dansk oversættelse op snarest! :o)
Avatar billede jd Nybegynder
25. september 2000 - 21:08 #10
nøøjjj... en lang smøre!! :o) -så lidt!

/Jon@z
Avatar billede parazite Nybegynder
25. september 2000 - 21:28 #11
jd : Hæ, når man nu har en smule tid, ikke lige kan finde på noget i sin stil, og ser et sådant indlæg, så KAN man jo ikke lade være... *G*

- Parazite
Avatar billede limemedia Nybegynder
25. september 2000 - 21:33 #12
8800 >> scary... blacklist *lol*
Avatar billede parazite Nybegynder
25. september 2000 - 21:35 #13
ljweb : Vidste heller ikke helt om jeg skulle smile stille, og tænke mit, eller bryde ud i vild latter. Da jeg sad på biblioteket endte det med første løsning. :o)

- Parazite
Avatar billede parazite Nybegynder
26. september 2000 - 03:47 #14
8800 : Ikke noget svar?
Avatar billede 8800 Nybegynder
26. september 2000 - 14:07 #15
du har sikert ret i dette, men hvorfor går du ind i et spm, og svarer, når jeg kom først, og når vi har den samme ting?
Avatar billede parazite Nybegynder
26. september 2000 - 15:50 #16
8800 :

1: Hvordan skulle jeg kunne vide, at du ville sende ham samme fil?

2: Går så absolut ind for at lægge ting til fri download. Så slipper folk for at skulle kontakte en person, hvis de senere skulle falde over spørgsmålet.
Avatar billede 8800 Nybegynder
26. september 2000 - 15:51 #17
fordi du har sagt i et andetspm, at vi havde den samme fil...
Avatar billede parazite Nybegynder
26. september 2000 - 19:56 #18
Og derfor skulle jeg logisk slutte, at du - fordi du spørger efter hans e-mailadresse - vil sende ham samme fil? Det holder jo ikke!
Avatar billede otis Nybegynder
29. september 2000 - 23:28 #19
Svaret er og blver 12 *Sg*
Avatar billede 8800 Nybegynder
30. september 2000 - 15:43 #20
oki undskyld... *fortryder hvad jeg har sagt*
Avatar billede parazite Nybegynder
30. september 2000 - 15:44 #21
8800 : No hard feelings... :o)

darthmaul : Har du fået svar på dit spørgsmål?
Avatar billede aligator Nybegynder
02. oktober 2000 - 00:52 #22
parazite >> FEDT mailingscript det dur bare ingen problemmer eller noget tak for det :)
Avatar billede parazite Nybegynder
02. oktober 2000 - 00:56 #23
aligator : Så lidt... :o) *Ska snart have lavet en dansk oversættelse*
Avatar billede zhatten Nybegynder
29. oktober 2000 - 11:30 #24
Parazite:

Jeg har downloadet mailling scripet fra http://www.parazite.f2s.com/eksperten/nyhed.zip

men når jeg sender en mail ud til dem der er på liste står der mailen kommer fra anonym kan man ikke ændre det et sted ?

- Zhatten
Avatar billede parazite Nybegynder
29. oktober 2000 - 15:50 #25
zhatten : Rigtig godt spørgsmål! Vil jeg da så absolut mene man kan, men har ingen anelse om hvor. Kigger på det i nat eller i morgen, og vender tilbage! :o)

- Parazite
Avatar billede jd Nybegynder
29. oktober 2000 - 18:00 #26
mail(\"\",\"\",\"\",\"From: Mig\");

/Jon@z
Avatar billede zhatten Nybegynder
30. oktober 2000 - 09:52 #27
Jonas :

Hvor skal det indsættes henne ?
i hvilken fil og hvor henne i filen ?

- Zhatten
Avatar billede jd Nybegynder
30. oktober 2000 - 12:21 #28
den linie hvor du har din mail-kommando!
Du skal bare sætte \"From: noget\" ind til sidst i kommandoen, fx. mail(\"jonas@delfs.dk\",\"emnet\",\"beskeden\",\"From: Hjemmesiden\");

/Jon@z
Avatar billede zhatten Nybegynder
30. oktober 2000 - 16:17 #29
Kan stadig ikke finde ud af det :( her er scripet kan du ikke sætte det ind ?

Det er på tysk, men gør vel ikke noget.

<HTML><HEAD><TITLE></TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<center>
<h1>E-Mailverteiler</h1>
<?

$fp=@fopen(\"emailliste.txt\",\"r\");
if($fp<=0):
?>
E-Mailfile nicht vorhanden oder defekt<br>
<?
else:
while(feof($fp)==0):
  $email=chop(fgets($fp,260));
  if($email==\"\")
  continue;
  @mail($email,$betreff,$text);
?>
<? echo $email; ?> abgeschickt. <br>
<?
endwhile;
fclose($fp);
?>
<p>
E-Mails abgeschickt!!<br>
<?
endif;
?>

</center>
</BODY>
</HTML>

- Zhatten
Avatar billede halnet Nybegynder
30. oktober 2000 - 16:26 #30
@mail($email,$betreff,$text, \"From: din@email.dk(Dit navn)\");

- Anders
Avatar billede halnet Nybegynder
30. oktober 2000 - 16:35 #31
<HTML>
<HEAD>
  <TITLE>
  Din titel.
  </TITLE>
</HEAD>
<BODY>
  <center>
  <h1>E-Mailverteiler</h1>
<?
$fp=@fopen(\"emailliste.txt\",\"r\");
if($fp<=0) {
  print(\"E-Mailfile nicht vorhanden oder defekt<br>\\n\");
} else {
  while(feof($fp)==0):
    $email=chop(fgets($fp,260));
    if($email==\"\") {
      continue;
      @mail($email,$betreff,$text, \"From: din@email.dk(Dit navn)\");
      print($email);
      print(\"abgeschickt.<br>\\n\");
    }
  fclose($fp);
  print(\"<p>\\nE-Mails abgeschickt!!<br>\\n\");
}
?>
  </center>
</BODY>
</HTML>

- Anders
Avatar billede zhatten Nybegynder
30. oktober 2000 - 16:37 #32
TAAAAK det virker !!!
Avatar billede halnet Nybegynder
30. oktober 2000 - 16:59 #33
...kan du så ikke lukke spørgsmålet?

- Anders
Avatar billede halnet Nybegynder
30. oktober 2000 - 17:00 #34
...sorry - havde ikke set at det var darthmaul\'s spørgsmål :o)

- Anders