Avatar billede jimo.dk Nybegynder
06. oktober 2002 - 14:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

fade in og out

jeg har en del spørgsmål ang. flash, men herinde er der en tendens til at jeg kan få mine ? besvaret optimalt, så jeg fortsætter....
hvordan får jeg en figur til at fade in og out ?
jeg har brugt programmet swish og synes det er en god start, men nu vil jeg gerne videre i mit flashliv... derfor har jeg erhvervet mig flash mx og det er svært. !!! en simpel ting som at få "tegningen til at eksplodere væk " var let at gøre i swish men jeg er fuldstændig lost når det kommer til flas mx. har lige bestil en bog om programmet så håber det kan hjælpe lidt, men indtil da håber jeg at i kan hjælpe mig med de 2 ting
1: fade in and out
2: "på teksten/tegningen til at eksplodere væk ..."

hilsen jimo
Avatar billede n!nja Nybegynder
06. oktober 2002 - 14:49 #1
sp. 1
1. Lav en figur.
2. Gem den i dit libery (F8).
3. Lav et keyframe i frame 1.
4. Træk dit symbol fra dit libery (tryk F11 for at få dit libery frem).
5. Lav nu et keyframe i f.eks. frame 20.
6. Vælg dit symbol som ligger i frame 1.
7. Under "Color" i dit proberti panel kan du nu vælge "Alpha" som du nu sætter til 0.
8. Højreklik mellem dine 2 keyframes og vælg "Create motion tween"

Det skulle være svar på sp. 1 - mht. sp. 2 kræver det vist en længere forklaring...

Håber det gav lidt mening :-)

Mvh N!NJA
Avatar billede n!nja Nybegynder
06. oktober 2002 - 14:56 #2
sp. 2
En måde at lave en slags "eksplotions-effekt" kunne være at skrive din tekst, og derefter splitte den op ved at bruge "Brake apart" under "Modify" og derefter vælge "Distribute to layers" også under "Modify". Hver af dine bogstaver vil nu få sit eget layer, hvorefter du selv kan animere dem uafhængigt af hinanden, og dermed få dem til at springe til alle sider...

Mvh N!NJA
Avatar billede jimo.dk Nybegynder
06. oktober 2002 - 15:08 #3
Du har bare tjek på det l... !! :-) respect !!
men endnu engang så tak for hjælpen. her har du lidt point !
Avatar billede n!nja Nybegynder
06. oktober 2002 - 15:12 #4
Thx ;-)