Avatar billede tvs Nybegynder
06. oktober 2002 - 11:26 Der er 5 kommentarer

Optage fra tv til pc

Hej

Jeg har et lille problem, min VHS-video er begyndt at æde båndene. Men jeg har ikke lyst til at gå ud at investere i en kombineret dvd/Hdd-optager, da den eneste jeg har set koster ca. 8k. Derfor vil jeg se om det er muligt at anvende min pc i stedet for. Den er godtnok lidt gammel (3 år). I detaljer:

Bundkort: Asus P3B-F
Ram: 320Mb
CPU: 450MHz Celeron
Grafikkort: Asus GeForce ??????, hvor TV-Out er brændt af.
Styresystem: Win98SE

Spørgsmålet er så hvor meget skal opgraderes i maskinen ?. Eller er det en helt ny der skal til ?
Er det bare grafikkortet der skal skiftes ? Jeg har set på et (Asus AGP-V7100 geforce2 32Mb MX), men er det nok ?.
Avatar billede hermandsen Juniormester
06. oktober 2002 - 13:27 #1
Er der TV-in i det grafik-kort? Ellers behøver du kun investere i et TV-tuner kort...

Find dem på www.edbpriser.dk
Avatar billede hermandsen Juniormester
06. oktober 2002 - 13:29 #2
http://www.edbpriser.dk/hardware/tv-kort.asp

Pinnacle's kort kan anbefales!!
Avatar billede tvs Nybegynder
06. oktober 2002 - 16:07 #3
Det vil sige at det kun er grafikkortet der skal skiftes ?
Er der TV-in i det grafik-kort? Ja, men det er planen at man, skal se det der er optaget fra fjernsynet igen.
Hvor mange minuter svarer 1Mb til hvis det pakkes korrekt og hvilket software skal anvendes ?
Avatar billede hermandsen Juniormester
06. oktober 2002 - 17:15 #4
Tjaaa, når nu din TV-out er i stykker, så bliver du nok nød til at få et andet grafik kort... Ellers kan du lave dine optagelser til VCD, brænde dem og så afspille dem på en DVD-afspiller, hvis du har sådan en...

Et TV-kort er ikke nødvendigvis et grafik kort... Mange af de nye GeForce har så vidt jeg ved TV-in, men der har efterhånden været en del spørgsmål her på Eksperten om folk der havde problemer med det...

Find hellere et godt TV-kort, gerne med intern encoder så din computer ikke behøver bruge for meget rengekraft, og så køb det! Dog burde din computer være kraftig nok... Jeg har en gammel sag stående, AMD K6-2 350 MHz med 64 MB RAM, og den sad der et møj dårligt TV-kort i, men den lavde nogle udemærkede optagelser! :)
Avatar billede puppetmaster_dk Nybegynder
15. november 2002 - 11:12 #5
Hvis du aligevel skal ud og ha et nyt grafikkort kan jeg anbefale ATI ALL IN  WONDER RADEON (kr. 700 hos multimedia world) Det er med indbygget stereo tuner og kommer med diverse kabler. Med det kan du capture fra TV, video(Cam) osv.
Man kan vælge MPEG1, MPEG2, samt diverse codec som du måtte ha installeret.
Jeg har selv kortet på en Duron 750 med 384 MB ram og det kører rigtigt godt.