Avatar billede phatboy Nybegynder
25. september 2000 - 14:54 Der er 15 kommentarer

Icey stuff, icicles and so...

Hvad så, EKSPERTER?!!!

Er der nogen, der med en lille smule overbevisning i stemmen kan fortælle mig, hvordan man kunne lave en \'nogenlunde\' realistisk istap i Illustrator9?

Og lad for Guds skyld være med :

...og så bare lige bruge mesh, og fylde farve i !

..eller lignende!
Avatar billede skott Nybegynder
25. september 2000 - 15:22 #1
Jeg har noget liggende.. som du kan få at kigge på... hvis du har en email?
Avatar billede stroehm Nybegynder
26. september 2000 - 02:10 #2
man kan vel tegne og blende lidt ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. august 2001 - 04:50 #3
platboy> skal spm. ikke lukkes, det er en krig siden du oprettede det!
Avatar billede macclaudio Nybegynder
29. august 2001 - 09:45 #4
du kan ikke lave noget realistisk i illustrator - men du kan tage et billede af en istap.. eller to og bruge streamline - eller et konvert to vector plugin i illustrator, på denne måde opnår du en tilnærmelsesvis realisme.
håber at det var svar nok
Avatar billede macclaudio Nybegynder
29. august 2001 - 10:10 #5
du kan også
1 tegne en istap med dit blyant redskab
2 gå i effekter, distort, scribble & tweek arbejd lidt med formen - giv den en isfarve i fyldet.
3 ændre på nogle af ankerpunkterne for at tilpasse formen
4 ret formen til i toppen. evnt ved brug af pathfinder, minus front/eller back
læg en kopi af istappen halvt ovenpå den originale
5 tag en kopi af begge.
brug minus front/back - farv kopien af originalen grålig ( den er nu kun en halv istap)
5 fjern din line omkring begge istapper
6 gruppér begge
7 kopier flere istapper ud - stræk i nogle af dem for at få forsk. typer og størrelser

Avatar billede retaxes Nybegynder
29. august 2001 - 11:07 #6
macclaudio> Har du set hvornår spm. blev oprettet!
Det er næsten et år siden og han har ikke svaret en eneste gang!
Avatar billede macclaudio Nybegynder
29. august 2001 - 11:23 #7
sorry - jeg så ikke på datoen - expert.dk burde slette tilg der over 1 år gl.  - men skidt - der er sikkert andre der kan bruge infoen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. august 2001 - 11:41 #8
Ja, man kan selvfølgelig ikke vide om der er andre der kan bruge det, men så opretter de vel selv spm.!
De burde slettes efter et halvt år, for så er det jo ikke aktuelt mere!
Avatar billede macclaudio Nybegynder
29. august 2001 - 11:45 #9
du har helt ret - jeg har måske bare et stort behov for at hjælpe folk i deres illustrator spm

hvordan virker dette point sys. jeg syntes at jeg har modtaget?? point hved ikke hvorfor!
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. august 2001 - 12:02 #10
Den der stiller spm. kan tage stilling til hvem der har besvaret spm. bedst eller rigtigt, hvis vedkommende mener at flere skal have point kan hun/han bruge Avanceret og dele pointene.

Pointene kan i og for sig ikke bruges til noget andet end at give lidt prestige og så kan man bruge dem når man stiller et spm. ved at udlodde et antal point fra 0 og op efter.

Det kan være at du kan hjælpe i spm. http://www.eksperten.dk/spm/103403 - lee vil godt have lidt hjælp til Illustrator 8.0
Avatar billede macclaudio Nybegynder
29. august 2001 - 13:50 #11
jeg har prøvet at hjælpe Lee så godt som det kan lade sig gøre - da der er flere fosk. måder at løse problemmet alt efter om han har 8.0 ell 9.0
kan ikke huske om 8.0 ikke har px mål - syntes du ikke at 14 x 14 px er lidt småt - hvad er det mon til??
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. august 2001 - 16:22 #12
Har han ikke svaret endnu!
Jeg ved faktisk ikke hvad han skal bruge det til, vidst nok til et logo.
Jeg kan ikke huske om 8.0 har pixels, men noget tyder på at den ikke findes der!
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. august 2001 - 16:23 #13
Han svarer nok først i aften!
Avatar billede macclaudio Nybegynder
29. august 2001 - 16:33 #14
logoet bliver alt for lille...
nå men hva f...
jeg er kun på min pind fra. 10-17
Avatar billede hobz Nybegynder
03. juli 2002 - 16:33 #15
Du kan lave det ret let i Photoshop...